Wilt u graag hulp bij uw schulden ontvangen in Hengelo? U kunt dan terecht bij Stichting Doe Mee(r). Wij helpen mensen en hun ouders, voogden of begeleiders die door lichamelijke of geestelijke problemen niet meer in staat zijn om hun eigen financiën te beheren. Hoe we dat doen? Door professionele hulp te bieden in de vorm van beschermingsbewind. Bij dit traject draait het allemaal om u en uw situatie. U staat niet alleen in de strijd tegen uw schulden, wij geven u de hulp die u nodig heeft.

De bewindvoerders van Stichting Doe Mee(r) werken op een open, eerlijke en vakkundige manier. Het doel is om u weer terug te brengen naar een gezonde financiële status.

Neem contact op Bewindvoering aanvragen

Wenst u hulp bij uw schulden in Hengelo? Of kan iemand in uw omgeving hulp gebruiken bij het regelen van zijn of haar geldzaken? Maak dan kennis met de verrassende aanpak van Stichting Doe Mee(r). Door een vrijblijvend gesprek aan te vragen kunnen wij u adviseren over welke hulp het beste bij u past. Neem bij vragen gerust contact op.

Stichting Doe Mee(r) biedt hulp bij schulden in Hengelo

• Biedt een luisterend oor
  • Goede adviezen
  • Bezoek aan huis
  • Bij spoed goed bereikbaar
  • Meer dan alleen bewindvoering in Hengelo
  • Beschermingsbewind, levensexecuteur, mentorschap, curator
  • Gedreven, betrokken en daadkrachtige bewindvoerder in Hengelo
  • Wij staan voor: goed, snel, eerlijk en zelfstandig
  • Eerlijke tarieven

Hoe ziet een traject van beschermingsbewind eruit?

Lukt het u niet om uw geldzaken goed te beheren en heeft u misschien mede daardoor schulden opgebouwd? U kunt dan bewindvoering in Hengelo aanvragen. Bij deze maatregel neemt een bewindvoerder het beheer van uw financiën van u over. Wanneer u onder bewind komt te staan, betekent dit dat u een krachtige stap zet richting een leven zonder geldzorgen.

Beschermingsbewind is een traject dat uit de volgende stappen bestaat:

1. Probleemanalyse
  2. Aanvraag van beschermingsbewind
  3. Toekenning van beschermingsbewind
  4. Uitvoering van beschermingsbewind

Probleemanalyse

Bij de eerste kennismaking gaan we in op uw financiële problemen. Vervolgens bekijken we waar u behoefte aan heeft. Dat kan bewindvoering zijn. Wij kunnen u echter ook helpen met curatele, mentorschap, levensexecuteur en budgetbeheer. Wat in uw geval de beste maatregel is, hangt af van uw persoonlijke situatie. Zo bieden we u hulp bij uw schulden in Hengelo.

Aanvraag en toekenning van bewindvoering

Beschermingsbewind is een wettelijke maatregel en moet daarom bij de kantonrechter worden aangevraagd. Om bewindvoering aan te vragen dient u, samen met uw bewindvoerder, een aantal formulieren in te vullen. De rechtbank controleert vervolgens of uw aanvraag compleet is. Als dit het geval is, wordt u uitgenodigd voor een zitting. Op deze zitting zal de kantonrechter uitleggen wat beschermingsbewind precies inhoudt en kan hij vragen stellen aan u. Tot slot neemt de kantonrechter op de zitting het besluit of de aanvraag wordt goedgekeurd.

Wie kan mijn bewindvoerder zijn?

Een bewindvoerder kan een familielid zijn. Maar u kunt ook kiezen voor een onafhankelijk persoon, zoals een professionele bewindvoerder van Stichting Doe Mee(r). Wanneer u zelf beschermingsbewind aanvraagt, mag u ook zelf een bewindvoerder aandragen. Bedenk dus goed wie u als bewindvoerder wilt hebben. Als iemand anders voor u bewindvoering aanvraagt, mag hij of zij de bewindvoerder aandragen.

Neem contact op Bewindvoering aanvragen

Veel gestelde vragen

Waarvoor kan ik bij Stichting Doe Mee(r) terecht?

Stichting Doe Mee(r) is er voor hen die schulden hebben, in de war zijn geraakt of al een tijdje niet voor zichzelf kunnen zorgen. Zo kunt u bij ons terecht voor
beschermingsbewind, mentorschap, curatele en fungeren we ook graag als uw levensexecuteur. U vindt bij ons de hulp die u nodig hebt en meer. We doen graag meer voor u, zodat u weer meedoet. We helpen u graag.

Wat is beschermingsbewind?

Beschermingsbewind biedt hulp bij geldzaken wanneer het zelf niet meer lukt. Bijvoorbeeld in situaties waarin u uw geldzaken niet meer goed kunt regelen, ziek of oud bent. Wij regelen graag uw geldzaken, zodat u hier zelf geen omkijken meer naar hebt. Dat doen we in volledig vertrouwen. We kijken onder andere mee met het loon dat u ontvangt, maar ook met uw eventuele uitkering, een koophuis, erfenis die u krijgt of schulden die u hebt. Neem gerust contact op als u eens wilt praten over uw situatie.

Wat houdt mentorschap in?

Mentorschap biedt uitkomst bij zorgzaken wanneer het u zelf niet meer lukt. Bijvoorbeeld omdat het u niet meer lukt om voor uzelf op te komen, of te beslissen welke zorg u nodig heeft. Wij van Stichting Doe Mee(r) zijn graag uw mentor, zodat we u met allerlei zaken kunnen helpen. We nemen beslissingen over de zorg en de verpleging die u nodig heeft. Neem contact op, we leggen graag uit wat u van ons kunt verwachten.

Wat doet een curator?

Een curator van Stichting Doe Meer(r) biedt hulp bij geld- en andere zaken aan hen bij wie het zelf niet meer lukt. Bijvoorbeeld wanneer u verslaafd of geestelijk ziek bent. In dat geval nemen wij de beslissingen voor u die u zelf niet meer kunt nemen, of wanneer u zelf niet meer goed ziet wat het gevolg is van de dingen die u doet. Als curator regelen wij uw geldzaken, nemen we persoonlijke beslissingen voor u en regelen we zorg, verpleging en begeleiding voor u.

Wat kunnen we als levensexecuteur voor u betekenen?

Wij zijn graag uw levensexecuteur als het u niet meer lukt om beslissingen te nemen. We begrijpen dat u liever niet nadenkt over een scenario waarin u in de war raakt of een ongeluk krijgt, waardoor het lastig wordt om zelf beslissingen te nemen. Dan moet iemand beslissingen voor u nemen, maar wat als niemand weet wat uw wensen zijn? Wees dit een stap voor door Stichting Doe Mee(r) te kiezen als uw levensexecuteur, maak afspraken en houd regie over uw leven.

Hoe helpen we u bij schulden in Hengelo?

Als uw bewindvoerder hebben we een verplichting aan de kantonrechter om uw financiële situatie in kaart te brengen. Dit gaan we ook als eerste doen. Wij zetten de volgende zaken op een rij:

• Kosten en rekeningen die u niet betaalde (uw schulden)
  • Loon of uitkering die u krijgt (inkomsten)
  • Wat u moet betalen aan vaste kosten (zoals gas, water, licht, huur)

Dit leidt uiteindelijk tot het budgetplan: een overzicht met wat u elke maand aan geld krijgt en moet betalen. Het budgetplan wordt verder aangevuld met drie zaken: wat we elke maand van uw geld gaan betalen, hoeveel geld u van ons krijgt om van te leven en hoeveel geld we voor u kunnen sparen. Het leefgeld wordt gestort op de leefgeldrekening, u kunt alleen geld van deze rekening halen. De bewindvoerder heeft de controle over de beheerrekening, waarop al uw inkomsten en uitgaven worden afgeboekt. U krijgt regelmatig inzicht in de uitgaven op uw beheerrekening.

De bewindvoerder wordt jaarlijks gecontroleerd door de rechtbank. Dit noemen we rekening en verantwoording. Over alles wat wij doen leggen wij als uw bewindvoerder verantwoording af.

Vraag hulp bij schulden in Hengelo aan

Wij geven hulp bij schulden in Hengelo en omgeving. Wilt u dat wij u ook helpen? Maak dan een afspraak voor een gratis kennismakingsgesprek via het contactformulier. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op. U kunt ook bellen naar 085 – 48 309 84 voor direct persoonlijk contact.

Stichting Doe Mee(r) is actief in de provincie Overijssel. Wij hebben ook mensen geholpen in Oldenzaal, Nijverdal en Enschede.

Bewindvoering aanvragen