Hulp aanvragen

Hulp bij schulden in Enschede

Wilt u hulp bij uw schulden in Enschede? Het kan zo zijn dat u zelf niet in staat bent uw financiën goed te beheren. Dat kan komen doordat het lichamelijk of geestelijk misschien niet zo goed gaat. Of u zit nog niet in de schulden, maar u bent bang dat het wel die kant op gaat. Wij, van Stichting Doe Meer, staan voor u klaar en brengen u weer naar een gezonde financiële status.

Via onze website kunt u bewindvoering aanvragen. Wilt u liever eerst nog wat vragen aan ons stellen? Neem gerust contact met ons op.

Neem contact op Bewindvoering aanvragen

Wat past bij uw situatie?

Ontdek wat wij van Stichting Doe Mee(r) voor uw financiële situatie kunnen doen, zodat u weer meedoet. Neem contact met ons op. Wij zijn elke werkdag van 09.00 tot 13.00 uur telefonisch bereikbaar op 085 – 48 309 84. Of vul ons contactformulier in.

Hulp bij schulden in Enschede van Stichting Doe Meer

Bewindvoering is een traject dat uit de volgende stappen bestaat:

• Probleemanalyse
  • Aanvraag van beschermingsbewind
  • Toekenning van beschermingsbewind
  • Uitvoering van beschermingsbewind

Wat is een bewindvoerder eigenlijk?

Wij zorgen er als bewindvoerder voor dat het vermogen en de goederen van iemand die dit vanwege zijn lichamelijke of geestelijke toestand niet kan. Als rechthebbende draagt u zelf een bewindvoerder bij de kantonrechter aan. Dit mag een familielid of goede vriend zijn, maar kan ook een professionele bewindvoerder van Stichting Doe Meer zijn. Wij hebben wettelijke taken op het gebied van controle en administratie, het sluiten van contracten en de machtiging van de kantonrechter. Deze taken nemen wij erg serieus. U kunt erop vertrouwen dat uw goederen bij ons in goede handen zijn.

Wat doet een bewindvoerder?

Wij beheren als bewindvoerder de controle en de administratie. Wij verzorgen het budgetbeheer over:

• Geld
  • Loon
  • Pensioen
  • Uitkeringen
  • Vorderingen
  • Schulden
  • Huis
  • Sieraden
  • Andere bezittingen

Wij controleren in Enschede of u uw inkomsten ontvangt en wat uw dagelijkse uitgaven zijn. Dat houden we administratief bij. Daarnaast doen wij belastingaangifte en vragen we toeslagen voor u aan. Ook zorgen we voor een doelmatige belegging van uw vermogen. Wilt u weten wat een bewindvoerder nog meer doet? Lees onze uitgebreide informatie gerust door.

Neem contact op Bewindvoering aanvragen

Veel gestelde vragen

Waarvoor kan ik bij Stichting Doe Mee(r) terecht?

Stichting Doe Mee(r) is er voor hen die schulden hebben, in de war zijn geraakt of al een tijdje niet voor zichzelf kunnen zorgen. Zo kunt u bij ons terecht voor
beschermingsbewind, mentorschap, curatele en fungeren we ook graag als uw levensexecuteur. U vindt bij ons de hulp die u nodig hebt en meer. We doen graag meer voor u, zodat u weer meedoet. We helpen u graag.

Wat is beschermingsbewind?

Beschermingsbewind biedt hulp bij geldzaken wanneer het zelf niet meer lukt. Bijvoorbeeld in situaties waarin u uw geldzaken niet meer goed kunt regelen, ziek of oud bent. Wij regelen graag uw geldzaken, zodat u hier zelf geen omkijken meer naar hebt. Dat doen we in volledig vertrouwen. We kijken onder andere mee met het loon dat u ontvangt, maar ook met uw eventuele uitkering, een koophuis, erfenis die u krijgt of schulden die u hebt. Neem gerust contact op als u eens wilt praten over uw situatie.

Wat houdt mentorschap in?

Mentorschap biedt uitkomst bij zorgzaken wanneer het u zelf niet meer lukt. Bijvoorbeeld omdat het u niet meer lukt om voor uzelf op te komen, of te beslissen welke zorg u nodig heeft. Wij van Stichting Doe Mee(r) zijn graag uw mentor, zodat we u met allerlei zaken kunnen helpen. We nemen beslissingen over de zorg en de verpleging die u nodig heeft. Neem contact op, we leggen graag uit wat u van ons kunt verwachten.

Wat doet een curator?

Een curator van Stichting Doe Meer(r) biedt hulp bij geld- en andere zaken aan hen bij wie het zelf niet meer lukt. Bijvoorbeeld wanneer u verslaafd of geestelijk ziek bent. In dat geval nemen wij de beslissingen voor u die u zelf niet meer kunt nemen, of wanneer u zelf niet meer goed ziet wat het gevolg is van de dingen die u doet. Als curator regelen wij uw geldzaken, nemen we persoonlijke beslissingen voor u en regelen we zorg, verpleging en begeleiding voor u.

Wat kunnen we als levensexecuteur voor u betekenen?

Wij zijn graag uw levensexecuteur als het u niet meer lukt om beslissingen te nemen. We begrijpen dat u liever niet nadenkt over een scenario waarin u in de war raakt of een ongeluk krijgt, waardoor het lastig wordt om zelf beslissingen te nemen. Dan moet iemand beslissingen voor u nemen, maar wat als niemand weet wat uw wensen zijn? Wees dit een stap voor door Stichting Doe Mee(r) te kiezen als uw levensexecuteur, maak afspraken en houd regie over uw leven.

Help, ik heb schulden

Met onze aanpak bieden we meer dan alleen schuldhulpverlening aan. Voordat u contact met ons opneemt denkt u waarschijnlijk: ‘Help! Ik heb schulden!’ U weet misschien niet hoe u dit moet oplossen. Om hulp vragen kan dan spannend zijn. Schulden zijn een gevoelig onderwerp, waar mensen zich vaak onterecht voor schamen. Het is iets wat iedereen kan gebeuren. Het is erg vervelend, dat kunnen wij ons goed voorstellen. Daarom staan wij altijd voor u klaar.

Wij nemen echt de tijd voor u. We bieden u een luisterend oor en behandelen u met respect. Het eerste gesprek vindt altijd bij u thuis plaats, waar u zich het meest op uw gemak voelt. Aan dit gesprek zijn geen kosten verbonden en we brengen u elke 3 tot 4 maanden een bezoek in Enschede. We werken open, eerlijk en vakkundig. We willen het beste voor u en helpen u graag met uw financiële zaken in Enschede.

Het doel van hulp bij schulden in Enschede

Als we alles op een rij hebben, maken we een overzicht van wat u elke maand aan geld krijgt en moet betalen. Dit noemen wij een budgetplan. Wij zijn verplicht aan de rechtbank te laten zien dat wij dit doen, zo weet u dat alles volgens de regels verloopt. U bent er bij ons altijd van verzekerd dat uw geldzaken in goede handen zijn. We zorgen voor inzicht in uw geldzaken, waardoor schulden efficiënt afbetaald kunnen worden. Op die manier brengen we u weer naar een gezonde financiële status.

Vraag bewindvoering in Enschede aan

Schulden zijn erg vervelend, het is begrijpelijk dat u op zoek bent naar iemand die u helpt. Wij helpen u graag met het oplossen van uw schulden in Enschede. Vraag een gesprek bij ons aan of neem bij vragen gerust contact met ons op. Naast helpen bij schulden in Enschede, helpen wij u ook in onder andere Hengelo, Nijverdal en Oldenzaal.

Bewindvoering aanvragen