Bewindvoering in Oldenzaal

Bewindvoering in Oldenzaal is het uitgekozen redmiddel als u niet meer goed over uw eigen geld kunt waken. Het is natuurlijk uw grootste nachtmerrie dat iemand misbruik maakt van de situatie. Professionele hulp in de vorm van bewindvoering in Oldenzaal is de uitkomst, want bij Stichting Doe Mee(r) vindt u  nette en goede bewindvoerders. Wij hebben hart voor u en uw situatie.

Onze professionele bewindvoerders staan altijd voor u klaar. Wij geven u zekerheid en zorgen ervoor dat u uit de schulden kunt komen. U kunt uiteraard ook bij ons terecht als u het idee hebt dat het de verkeerde kant op gaat. Wij kunnen u dan helpen voorkomen dat u in de schulden raakt.

Neem contact op Bewindvoering aanvragen

Stichting Doe Mee(r) | Bewindbureau in Oldenzaal

• Wij bieden altijd een luisterend oor;
  • U krijgt goede adviezen;
  • Meer dan enkel bewindvoering.

Wij staan voor u klaar als bewindbureau in Oldenzaal. Neem direct contact met ons op via het contactformulier. Belt u liever? Dat kan ook. Bel dan naar 085 – 48 309 84.

Waarom beschermingsbewind aanvragen?

Er zijn diverse redenen waarom u beschermingsbewind aan kunt vragen. Het kan zijn dat u problematische schulden hebt. Uiteraard kan het ook mogelijk zijn dat u nog niet in de schulden zit, maar wel die kant op gaat. Wij staan voor u klaar om u weer naar een gezonde financiële status te brengen. Wij staan ook voor u klaar als levensexecuteur.

Het aanvragen van de bewindvoering gaat via de kantonrechter. U kunt zelf iemand aandragen als bewindvoerder maar u moet er wel rekening mee houden dat de bewindvoerder al uw bezittingen en financiën inziet. Het in de arm nemen van een professionele bewindvoerder is daarom zeker aan te raden.

Bewiindvoering Hengelo

Altijd inzicht in de administratie

Als u kiest voor ons als bewindbureau in Oldenzaal, hebt u altijd inzicht in de administratie. Wij houden namelijk alles netjes bij en deze kunt u altijd inzien. De rechter controleert daarnaast jaarlijks of de bewindvoering goed uitgevoerd wordt en de administratie klopt. U kunt ons er daarom op vertrouwen dat uw geldzaken in goede handen zijn.

De bewindvoering gaat altijd via de wet. Dit betekent dat wij u volgens de wet helpen met de controle en administratie van uw geldzaken. Daarnaast sluiten we nieuwe contracten af en regelen wij uw erfenis. Er komt inzicht in uw geldzaken en schulden worden op deze manier efficiënt afbetaald.

Neem contact op Bewindvoering aanvragen

Veel gestelde vragen

Wat is bewindvoering?

Bewindvoering of beschermingsbewind betekent dat u de zorg voor uw geld en spullen overlaat aan een bewindvoerder. Wanneer u dat doet? Meestal als u zelf niet meer verantwoordelijk kunt zijn. Bijvoorbeeld omdat uw lijf of uw geheugen niet meer meewerken. Er zit wel een nadeel aan beschermingsbewind. De rechter beperkt namelijk uw rechten. U hebt dan bijvoorbeeld akkoord nodig van uw bewindvoerder als u een hypotheek of telefoonabonnement wilt afsluiten.

Wilt u meer informatie? Neem dan eenvoudig contact met ons op of bekijk onze website.

Wie kan bewindvoerder in Oldenzaal zijn?

Van de rechter mag u zelf iemand voorstellen als bewindvoerder. Zoals een familielid of vriend. Maar… er komt veel kijken bij bewindvoering. Woont u in Hengelo of omgeving? Praat dan eens met Stichting Doe Mee(r) en ervaar dat u uw spullen met een gerust hart aan ons als bewindvoerder kunt toevertrouwen.

Verschil tussen familie en ons als bewindvoerder
Bij bewindvoering door uw familie of door ons, gelden dezelfde regels. Het grootste verschil met ons als professionele bewindvoerder? Wij hebben veel meer kennis van geldzaken en van de wet. En we hebben volop ervaring. U krijgt hierdoor hulp die veel verder gaat dan de wet van beschermingsbewind vraagt. Logisch dat we Doe Mee(r) heten.

Sterke professionals staan voor u klaar
Bij ons vindt u professionele bewindvoerders, goed opgeleid voor dit werk. Zij haalden hun diploma voor hbo of universiteit én voor de Basisopleiding Beschermingsbewind. Naast de diploma’s selecteren we ze op 4 andere punten:

Zijn ze integer?
Voelen ze zich verantwoordelijk?
Zijn ze zorgvuldig?
Kennen ze de wet goed?
Pas als alles klopt, gaan zij voor u aan de slag.

Waar kan ik een professionele bewindvoering in Oldenzaal vinden?

In Oldenzaal en omgeving met een professionele bewindvoerder. Omdat we in de buurt zitten, komen we graag bij u thuis. Dat geeft vertrouwen. En scheelt u in reiskosten en reistijd. Ervaar bovendien dat we er als bewindvoerder helemaal voor u zijn, want omdat we een stichting zijn, draait het hier echt helemaal om u. Dat geldt voor ons beschermingsbewind én voor onze hulp mecuratelementorschap en levensexecutele.

Ben ik goed beschermd?

Beschermingsbewind werkt volgens regels uit de wet. Daarom wijst de kantonrechter ons officieel aan als bewindvoerder. In zo’n bewindvoeringstraject hebt u daarna rechten en plichten. Wij als bewindvoerder ook. Zijn wij het niet eens met elkaar? Dan beslissen wij. Vindt u dat wij ons werk niet goed doen? Dan mag u de rechter altijd vragen om ons te ontslaan. Gelukkig bent u bij beschermingsbewind dus goed beschermd.

Meer weten over ons als bewindvoerder?

Bekijk hoe we u helpen. Of maak gratis en vrijblijvend een afspraak.

Neem contact met ons op

Hebt u hulp nodig bij uw financiën of kent u iemand die hulp nodig heeft?  Neem dan direct contact op voor een vrijblijvend gesprek. Wij bieden u begeleiding op maat zodat u precies krijgt wat u nodig hebt. U kunt contact opnemen via het contactformulier of bel 085 – 48 309 84. Wilt u bewindvoering in Enschede of Haaksbergen? Dan kunt u gerust bij ons terecht.

Bewindvoering aanvragen