Bewindvoering in Oldenzaal

Bewindvoering in Oldenzaal is het uitgekozen redmiddel als u niet meer goed over uw eigen geld kunt waken. Dit kan u overkomen als u lichamelijke of geestelijke problemen krijgt. Het is natuurlijk uw grootste nachtmerrie dat iemand misbruik maakt van deze situatie. Professionele hulp in de vorm van bewindvoering in Oldenzaal is de uitkomst, want bij Stichting Doe Mee(r) vindt u  nette en goede bewindvoerders. Wij hebben hart voor u en uw situatie.

Onze professionele bewindvoerders staan altijd voor u klaar. Wij geven u zekerheid en zorgen ervoor dat u in de toekomst zelf weer uw eigen geldzaken kunt regelen. U kunt uiteraard ook bij ons terecht als u het idee hebt dat het de verkeerde kant op gaat. Wij kunnen u dan helpen voorkomen dat u in de schulden raakt.

Neem contact op Bewindvoering aanvragen

Bewindvoering in Oldenzaal| Stichting Doe Mee(r)

• Biedt een luisterend oor
  • Goede adviezen
  • Meer dan alleen bewindvoering in Hengelo
  • Beschermingsbewind, levensexecuteur, mentorschap, curator
  • Gedreven, betrokken en daadkrachtige bewindvoerder in Hengelo
  • Wij staan voor: goed, snel, eerlijk en zelfstandig

Wij staan voor u klaar. Neem direct contact met ons op via het contactformulier. Belt u liever? Dat kan ook. Bel dan naar 085 – 48 309 84.

Waarom beschermingsbewind aanvragen?

Er zijn diverse redenen waarom u beschermingsbewind aan kunt vragen. Bewindvoering is vaak bedoeld voor mensen die hun financiën niet zelf (meer) kunnen regelen. Bijvoorbeeld omdat ze te kampen hebben lichamelijke of geestelijke problemen. Het kan ook zijn dat u problematische schulden heeft. Uiteraard kan het ook mogelijk zijn dat u nog niet in de schulden zit, maar wel die kant op gaat. Wij staan voor u klaar om u weer naar een gezonde financiële status te brengen. Wij kunnen ook voor u klaar staan als levensexecuteur.

Het aanvragen van de bewindvoering gaat via de kantonrechter. U kunt zelf iemand aandragen als bewindvoerder maar u moet er wel rekening mee houden dat de bewindvoerder al uw bezittingen en financiën inziet. Het in de arm nemen van een professionele bewindvoerder in Oldenzaal is daarom zeker aan te raden.

Altijd inzicht in de administratie

Als u kiest voor onze bewindvoering in Oldenzaal, heeft u altijd inzicht in de administratie. Wij houden namelijk alles netjes bij en deze kunt u altijd inzien. De rechter controleert daarnaast jaarlijks of de bewindvoering goed uitgevoerd wordt en de administratie klopt. U kunt ons er daarom op vertrouwen dat uw geldzaken in goede handen zijn.

De bewindvoering gaat altijd via de wet. Dit betekent dat wij u volgens de wet helpen met de controle en administratie van uw geldzaken. Daarnaast sluiten we nieuwe contracten af en regelen wij uw erfenis. Er komt inzicht in uw geldzaken en schulden worden op deze manier efficiënt afbetaald.

Neem contact op Bewindvoering aanvragen

Veel gestelde vragen

Waarvoor kan ik bij Stichting Doe Mee(r) terecht?

Stichting Doe Mee(r) is er voor hen die schulden hebben, in de war zijn geraakt of al een tijdje niet voor zichzelf kunnen zorgen. Zo kunt u bij ons terecht voor
beschermingsbewind, mentorschap, curatele en fungeren we ook graag als uw levensexecuteur. U vindt bij ons de hulp die u nodig hebt en meer. We doen graag meer voor u, zodat u weer meedoet. We helpen u graag.

Wat is beschermingsbewind?

Beschermingsbewind biedt hulp bij geldzaken wanneer het zelf niet meer lukt. Bijvoorbeeld in situaties waarin u uw geldzaken niet meer goed kunt regelen, ziek of oud bent. Wij regelen graag uw geldzaken, zodat u hier zelf geen omkijken meer naar hebt. Dat doen we in volledig vertrouwen. We kijken onder andere mee met het loon dat u ontvangt, maar ook met uw eventuele uitkering, een koophuis, erfenis die u krijgt of schulden die u hebt. Neem gerust contact op als u eens wilt praten over uw situatie.

Wat houdt mentorschap in?

Mentorschap biedt uitkomst bij zorgzaken wanneer het u zelf niet meer lukt. Bijvoorbeeld omdat het u niet meer lukt om voor uzelf op te komen, of te beslissen welke zorg u nodig heeft. Wij van Stichting Doe Mee(r) zijn graag uw mentor, zodat we u met allerlei zaken kunnen helpen. We nemen beslissingen over de zorg en de verpleging die u nodig heeft. Neem contact op, we leggen graag uit wat u van ons kunt verwachten.

Wat doet een curator?

Een curator van Stichting Doe Meer(r) biedt hulp bij geld- en andere zaken aan hen bij wie het zelf niet meer lukt. Bijvoorbeeld wanneer u verslaafd of geestelijk ziek bent. In dat geval nemen wij de beslissingen voor u die u zelf niet meer kunt nemen, of wanneer u zelf niet meer goed ziet wat het gevolg is van de dingen die u doet. Als curator regelen wij uw geldzaken, nemen we persoonlijke beslissingen voor u en regelen we zorg, verpleging en begeleiding voor u.

Wat kunnen we als levensexecuteur voor u betekenen?

Wij zijn graag uw levensexecuteur als het u niet meer lukt om beslissingen te nemen. We begrijpen dat u liever niet nadenkt over een scenario waarin u in de war raakt of een ongeluk krijgt, waardoor het lastig wordt om zelf beslissingen te nemen. Dan moet iemand beslissingen voor u nemen, maar wat als niemand weet wat uw wensen zijn? Wees dit een stap voor door Stichting Doe Mee(r) te kiezen als uw levensexecuteur, maak afspraken en houd regie over uw leven.

Neem contact met ons op

Heeft u hulp nodig bij uw financiën of kent u iemand die hulp nodig heeft?  Neem dan direct contact op voor een vrijblijvend gesprek. Wij bieden u begeleiding op maat, zodat u precies krijgt wat u nodig hebt. U kunt contact opnemen via het contactformulier of bel 085 – 48 309 84. Wilt u bewindvoering in Enschede of Haaksbergenaanvragen? Dan kunt u ook bij ons terecht.

Bewindvoering aanvragen