Bewindvoering in Nijverdal

Bewindvoering in Nijverdal kan een goede optie zijn wanneer u of iemand die u kent niet meer voor de eigen financiën kan zorgen, bijvoorbeeld door geestelijke of lichamelijke problemen. Soms gebeuren er dingen in uw leven waardoor u niet langer goed voor uw geld en spullen kunt zorgen. U kunt dan terugvallen op bewindvoering in Nijverdal. Dit kan een hele opluchting zijn.

Schakel Stichting Doe Meer in als u het gevoel hebt dat u er zelf niet meer uit komt. Wij kunnen u ook helpen als er nog geen financiële problemen zijn. Op deze manier kunt u eventuele problemen voorkomen. Wij zijn u graag van dienst. Wij staan bekend om onze hulp: wij werken namelijk op een open, eerlijke en vakkundige manier. Bij ons staat u als mens centraal.

Neem contact op Bewindvoering aanvragen

Stichting Doe Meer | Betrouwbare bewindvoerder in Nijverdal

• Wij bieden altijd een luisterend oor;
  • U krijgt goede adviezen;
  • Meer dan enkel bewindvoering.

Neem direct contact met ons op als u ons in wilt schakelen als bewindvoerder. Wij staan voor u klaar. U neemt contact met ons op via het contactformulier of bel naar 085 – 48 309 84.

Waar staat beschermingsbewind voor?

De wet biedt u de mogelijkheid om een bewindvoerder in te schakelen. Aan deze persoon vertrouwt u dan de zorg over uw spullen en geld toe. Het toewijzen van beschermingsbewind gaat via de rechter. U kunt zelf een bewindvoerder aandragen. Dit kan uiteraard een kennis, familielid of vriend zijn, maar u kunt ook een professionele bewindvoerder kiezen. Dit is zeker aan te raden aangezien een professionele bewindvoerder verstand van zaken heeft en precies weet wat er moet gebeuren. Als u ons inschakelt voor hulp, doen wij dit altijd op een open manier. U krijgt bij ons altijd een (digitaal) overzicht met het budgetplan. Hierin kunt u precies zien hoe het er voor staat met uw geld.

Bewindvoering aanvragen bij de rechter

Het krijgen van een bewindvoerder gaat via de kantonrechter. U vraagt aan de rechter of wij uw bewindvoerder mogen worden. De rechter gaat in bijna alle gevallen akkoord. De bewindvoering moet gaan via de wet. Hier in staat dat wij u als bewindvoerder in Nijverdal helpen met onder andere de controle en administratie van uw geldzaken, sluiten we nieuwe contracten af en regelen we de erfenis. Zo blijft er controle over uw geld en goederen en komt u uit de problemen, of voorkomt u dat u in de problemen komt.

Dit alles wordt bijgehouden in de administratie. Deze kunt u tevens altijd inzien dus u kunt ons gerust controleren. Daarnaast controleert ook de rechter jaarlijks of de bewindvoering goed uitgevoerd wordt. U bent er bij ons altijd van verzekerd dat uw geldzaken in goede handen zijn.

Neem contact op Bewindvoering aanvragen

Veel gestelde vragen

Waarvoor kan ik bij Stichting Doe Mee(r) terecht?

Stichting Doe Mee(r) is er voor hen die schulden hebben, in de war zijn geraakt of al een tijdje niet voor zichzelf kunnen zorgen. Zo kunt u bij ons terecht voor
beschermingsbewind, mentorschap, curatele en fungeren we ook graag als uw levensexecuteur. U vindt bij ons de hulp die u nodig hebt en meer. We doen graag meer voor u, zodat u weer meedoet. We helpen u graag.

Wat is beschermingsbewind?

Beschermingsbewind biedt hulp bij geldzaken wanneer het zelf niet meer lukt. Bijvoorbeeld in situaties waarin u uw geldzaken niet meer goed kunt regelen, ziek of oud bent. Wij regelen graag uw geldzaken, zodat u hier zelf geen omkijken meer naar hebt. Dat doen we in volledig vertrouwen. We kijken onder andere mee met het loon dat u ontvangt, maar ook met uw eventuele uitkering, een koophuis, erfenis die u krijgt of schulden die u hebt. Neem gerust contact op als u eens wilt praten over uw situatie.

Wat houdt mentorschap in?

Mentorschap biedt uitkomst bij zorgzaken wanneer het u zelf niet meer lukt. Bijvoorbeeld omdat het u niet meer lukt om voor uzelf op te komen, of te beslissen welke zorg u nodig heeft. Wij van Stichting Doe Mee(r) zijn graag uw mentor, zodat we u met allerlei zaken kunnen helpen. We nemen beslissingen over de zorg en de verpleging die u nodig heeft. Neem contact op, we leggen graag uit wat u van ons kunt verwachten.

Wat doet een curator?

Een curator van Stichting Doe Meer(r) biedt hulp bij geld- en andere zaken aan hen bij wie het zelf niet meer lukt. Bijvoorbeeld wanneer u verslaafd of geestelijk ziek bent. In dat geval nemen wij de beslissingen voor u die u zelf niet meer kunt nemen, of wanneer u zelf niet meer goed ziet wat het gevolg is van de dingen die u doet. Als curator regelen wij uw geldzaken, nemen we persoonlijke beslissingen voor u en regelen we zorg, verpleging en begeleiding voor u.

Wat kunnen we als levensexecuteur voor u betekenen?

Wij zijn graag uw levensexecuteur als het u niet meer lukt om beslissingen te nemen. We begrijpen dat u liever niet nadenkt over een scenario waarin u in de war raakt of een ongeluk krijgt, waardoor het lastig wordt om zelf beslissingen te nemen. Dan moet iemand beslissingen voor u nemen, maar wat als niemand weet wat uw wensen zijn? Wees dit een stap voor door Stichting Doe Mee(r) te kiezen als uw levensexecuteur, maak afspraken en houd regie over uw leven.

Neem direct contact op

Kunt u door geestelijke of lichamelijke problemen niet meer voor uw eigen financiën zorgen en hebt u daar hulp bij nodig? Neem dan direct contact met ons op. Wij kijken graag samen met u wat we voor u kunnen betekenen als bewindvoerder of levensexecuteur. U neemt contact op via het contactformulier of bel naar 085 – 48 309 84. U kunt ook contact opnemen als u nog vragen hebt. Wij staan u graag te woord. Wij zijn u graag van dienst in Nijverdal maar ook in Oldenzaal, Enschede en Haaksbergen kunt u ons inschakelen. Bewindvoering aanvragen