Bewindvoering in Nijverdal

Bewindvoering in Nijverdal kan een goede optie zijn bij psychiatrische ziekte, verslaving, blijvende schade aan uw lijf door een ongeluk, of andere problemen. Soms gebeuren er dingen in uw leven waardoor u niet langer goed voor uw geld en spullen kunt zorgen. U kunt dan terugvallen op bewindvoering in Nijverdal. Dit kan een hele opluchting zijn.

Schakel Stichting Doe Meer in als u het gevoel hebt dat u er zelf niet meer uit komt. Wij kunnen u ook helpen als er nog geen problematische schulden zijn. Op deze manier kunt u eventuele problemen voorkomen. Wij zijn u graag van dienst.

Neem contact op Bewindvoering aanvragen

Stichting Doe Meer | Bewindbureau in Nijverdal

• Wij bieden altijd een luisterend oor;
  • U krijgt goede adviezen;
  • Meer dan enkel bewindvoering.

Neem direct contact met ons op als u ons in wilt schakelen als bewindvoerder. Wij staan voor u klaar. U neemt contact met ons op via het contactformulier of bel naar 085 – 48 309 84.

Waar staat beschermingsbewind voor?

De wet biedt u de mogelijkheid om een bewindvoerder in te schakelen. Aan deze persoon vertrouwt u dan de zorg over uw spullen en geld toe. Het toewijzen van beschermingsbewind gaat via de rechter. U kunt zelf een bewindvoerder aandragen. Dit kan uiteraard een kennis, familielid of vriend zijn, maar u kunt ook een professionele bewindvoerder kiezen. Dit is zeker aan te raden aangezien een professionele bewindvoerder verstand van zaken heeft en precies weet wat er moet gebeuren.

Bewindvoering Hengelo

Bewindvoering aanvragen bij de rechter

Het krijgen van een bewindvoerder gaat via de kantonrechter. U vraagt aan de rechter of wij uw bewindvoerder mogen worden. De rechter gaat in bijna alle gevallen akkoord. De bewindvoering moet gaan via de wet. Hier in staat dat wij u als bewindvoerder in Nijverdal helpen met onder andere de controle en administratie van uw geldzaken, sluiten we nieuwe contracten af en regelen we de erfenis. Zo blijft er controle over uw geld en goederen en komt u uit de problemen, of voorkomt u dat u in de problemen komt.

Dit alles wordt bijgehouden in de administratie. Deze kunt u tevens altijd inzien dus u kunt ons gerust controleren. Daarnaast controleert ook de rechter jaarlijks of de bewindvoering goed uitgevoerd wordt. U bent er bij ons altijd van verzekerd dat uw geldzaken in goede handen zijn.

Neem contact op Bewindvoering aanvragen

Veel gestelde vragen

Ben ik goed beschermd?

Beschermingsbewind werkt volgens regels uit de wet. Daarom wijst de kantonrechter ons officieel aan als bewindvoerder. In zo’n bewindvoeringstraject hebt u daarna rechten en plichten. Wij als bewindvoerder ook. Zijn wij het niet eens met elkaar? Dan beslissen wij. Vindt u dat wij ons werk niet goed doen? Dan mag u de rechter altijd vragen om ons te ontslaan. Gelukkig bent u bij beschermingsbewind dus goed beschermd.

Meer weten over ons als bewindvoerder?

Bekijk hoe we u helpen. Of maak gratis en vrijblijvend een afspraak.

Waar kan ik een professionele bewindvoering in Nijverdal vinden?

In Nijverdal of omgeving met een professionele bewindvoerder. Omdat we in de buurt zitten, komen we graag bij u thuis. Dat geeft vertrouwen. En scheelt u in reiskosten en reistijd. Ervaar bovendien dat we er als bewindvoerder helemaal voor u zijn, want omdat we een stichting zijn, draait het hier echt helemaal om u. Dat geldt voor ons beschermingsbewind én voor onze hulp mecuratelementorschap en levensexecutele.

Wilt u meer informatie? Neem dan eenvoudig contact met ons op of bekijk onze website.

Wie kan bewindvoerder in Nijverdal zijn?

Van de rechter mag u zelf iemand voorstellen als bewindvoerder. Zoals een familielid of vriend. Maar… er komt veel kijken bij bewindvoering. Woont u in Hengelo of omgeving? Praat dan eens met Stichting Doe Mee(r) en ervaar dat u uw spullen met een gerust hart aan ons als bewindvoerder kunt toevertrouwen.

Verschil tussen familie en ons als bewindvoerder
Bij bewindvoering door uw familie of door ons, gelden dezelfde regels. Het grootste verschil met ons als professionele bewindvoerder? Wij hebben veel meer kennis van geldzaken en van de wet. En we hebben volop ervaring. U krijgt hierdoor hulp die veel verder gaat dan de wet van beschermingsbewind vraagt. Logisch dat we Doe Mee(r) heten.

Sterke professionals staan voor u klaar
Bij ons vindt u professionele bewindvoerders, goed opgeleid voor dit werk. Zij haalden hun diploma voor hbo of universiteit én voor de Basisopleiding Beschermingsbewind. Naast de diploma’s selecteren we ze op 4 andere punten:

Zijn ze integer?
Voelen ze zich verantwoordelijk?
Zijn ze zorgvuldig?
Kennen ze de wet goed?
Pas als alles klopt, gaan zij voor u aan de slag.

Wat is bewindvoering?

Bewindvoering of beschermingsbewind betekent dat u de zorg voor uw geld en spullen overlaat aan een bewindvoerder. Wanneer u dat doet? Meestal als u zelf niet meer verantwoordelijk kunt zijn. Bijvoorbeeld omdat uw lijf of uw geheugen niet meer meewerken. Er zit wel een nadeel aan beschermingsbewind. De rechter beperkt namelijk uw rechten. U hebt dan bijvoorbeeld akkoord nodig van uw bewindvoerder als u een hypotheek of telefoonabonnement wilt afsluiten.

Neem direct contact op

Zit u in de schulden of dreigt u in de schulden te raken? Neem dan direct contact met ons op. Wij kijken graag samen met u wat we voor u kunnen betekenen als bewindvoerder of levensexecuteur. U neemt contact op via het contactformulier of bel naar 085 – 48 309 84. U kunt ook contact opnemen als u nog vragen hebt. Wij staan u graag te woord. Wij zijn u graag van dienst in Nijverdal maar ook in Oldenzaal, Enschede en Haaksbergen kunt u ons inschakelen. Bewindvoering aanvragen