Bewindvoering in Hengelo

Bewindvoering in Hengelo van Stichting Doe Mee(r) helpt u met uw geldzorgen. Lukt opkomen voor uw geldzaken niet meer, omdat u bijvoorbeeld kampt met lichamelijke of geestelijke problemen? Of omdat u vanwege ernstige tegenslag uw financiën niet op orde kunt houden? Dit kan ook betrekking hebben op een familielid of een persoon die aan uw zorg is toevertrouwd.

Wat de reden ook is: wij bieden graag onze hulp aan. Lees verder en kom te weten wat wij voor u kunnen betekenen.

Neem contact op Bewindvoering aanvragen

Hulp bij schulden in Hengelo

Wat past bij uw situatie?

Ontdek wat wij van Stichting Doe Mee(r) voor uw financiële situatie kunnen doen, zodat u weer meedoet. Neem contact met ons op. Wij zijn elke werkdag van 09.00 tot 13.00 uur telefonisch bereikbaar op 085 – 48 309 84. Of vul ons contactformulier in.

Eerlijke bewindvoering in Hengelo

• Biedt een luisterend oor
  • Goede adviezen
  • Meer dan alleen bewindvoering in Hengelo
  • Beschermingsbewind, levensexecuteur, mentorschap, curator
  • Gedreven, betrokken en daadkrachtige bewindvoerder in Hengelo
  • Wij staan voor: goed, snel, eerlijk en zelfstandig

Bewindvoering aanvragen in Hengelo

Als u bewindvoering wilt aanvragen in Hengelo dient u eerst een bewindvoerder te vinden. Dat kan een familielid zijn, maar ook een professionele bewindvoerder van Stichting Doe Mee(r). Wanneer u voor ons kiest, zullen wij u helpen met de aanvraag bij de kantonrechter.

Beschermingsbewind in Hengelo

Wij geven hulp aan mensen die hun financiën niet zelf (meer) kunnen regelen, bijvoorbeeld als ze met geestelijke of lichamelijke problemen te maken hebben. Bij beschermingsbewind wordt als het ware uit bescherming het financieel management overgenomen.

Als u geldzaken niet (meer) kunt regelen, wilt u natuurlijk wel dat uw rekeningen op tijd worden betaald. Dat proberen wij voor u te doen. Wij controleren het geld dat u krijgt en betalen daarmee zo goed mogelijk uw rekeningen.

Het traject in beeld

Het traject voor bewindvoering in Hengelo bestaat uit de volgende stappen:

1. Probleemanalyse: we bespreken uw financiën.
  2. Aanvraag van beschermingsbewind bij de kantonrechter.
  3. Toekenning van beschermingsbewind door de kantonrechter.
  4. Uitvoering van beschermingsbewind door Stichting Doe Mee(r).

Neem contact op Bewindvoering aanvragen

Veel gestelde vragen

Waarvoor kan ik bij Stichting Doe Mee(r) terecht?

Stichting Doe Mee(r) is er voor hen die schulden hebben, in de war zijn geraakt of al een tijdje niet voor zichzelf kunnen zorgen. Zo kunt u bij ons terecht voor
beschermingsbewind, mentorschap, curatele en fungeren we ook graag als uw levensexecuteur. U vindt bij ons de hulp die u nodig hebt en meer. We doen graag meer voor u, zodat u weer meedoet. We helpen u graag.

Wat is beschermingsbewind?

Beschermingsbewind biedt hulp bij geldzaken wanneer het zelf niet meer lukt. Bijvoorbeeld in situaties waarin u uw geldzaken niet meer goed kunt regelen, ziek of oud bent. Wij regelen graag uw geldzaken, zodat u hier zelf geen omkijken meer naar hebt. Dat doen we in volledig vertrouwen. We kijken onder andere mee met het loon dat u ontvangt, maar ook met uw eventuele uitkering, een koophuis, erfenis die u krijgt of schulden die u hebt. Neem gerust contact op als u eens wilt praten over uw situatie.

Wat houdt mentorschap in?

Mentorschap biedt uitkomst bij zorgzaken wanneer het u zelf niet meer lukt. Bijvoorbeeld omdat het u niet meer lukt om voor uzelf op te komen, of te beslissen welke zorg u nodig heeft. Wij van Stichting Doe Mee(r) zijn graag uw mentor, zodat we u met allerlei zaken kunnen helpen. We nemen beslissingen over de zorg en de verpleging die u nodig heeft. Neem contact op, we leggen graag uit wat u van ons kunt verwachten.

Wat doet een curator?

Een curator van Stichting Doe Meer(r) biedt hulp bij geld- en andere zaken aan hen bij wie het zelf niet meer lukt. Bijvoorbeeld wanneer u verslaafd of geestelijk ziek bent. In dat geval nemen wij de beslissingen voor u die u zelf niet meer kunt nemen, of wanneer u zelf niet meer goed ziet wat het gevolg is van de dingen die u doet. Als curator regelen wij uw geldzaken, nemen we persoonlijke beslissingen voor u en regelen we zorg, verpleging en begeleiding voor u.

Wat kunnen we als levensexecuteur voor u betekenen?

Wij zijn graag uw levensexecuteur als het u niet meer lukt om beslissingen te nemen. We begrijpen dat u liever niet nadenkt over een scenario waarin u in de war raakt of een ongeluk krijgt, waardoor het lastig wordt om zelf beslissingen te nemen. Dan moet iemand beslissingen voor u nemen, maar wat als niemand weet wat uw wensen zijn? Wees dit een stap voor door Stichting Doe Mee(r) te kiezen als uw levensexecuteur, maak afspraken en houd regie over uw leven.

Wat doen wij precies?

Na de toekenning door de rechtbank kunnen we echt starten met het beschermingsbewind. Als eerste zetten wij de volgende zaken voor u op een rij:

• Kosten en rekeningen die u niet betaalde (uw schulden)
  • Loon of uitkering die u krijgt (inkomsten)
  • Wat u moet betalen aan vaste kosten (zoals gas, water, licht, huur)

Budget overzicht

Als we alles op een rij hebben, leidt dat tot een overzicht met wat u elke maand aan geld krijgt en moet betalen. Dit overzicht noemen we het budgetplan. Daarin staan nog drie andere zaken: wat we elke maand van uw geld gaan betalen, hoeveel geld u van ons krijgt om van te leven en hoeveel geld we voor u sparen.

Wij zijn verplicht om aan de rechtbank te laten zien wat wij voor u doen. Dus hoeveel geld u binnenkrijgt, hoeveel rekeningen we voor u betalen en hoeveel rekeningen we nog niet kunnen betalen. Dit heet verantwoording afleggen aan de rechtbank.

Onze verrassende andere aanpak

Wanneer u ons wilt inschakelen als bewindvoerder in Hengelo komen we graag bij uw thuis langs voor een gratis gesprek. Wij hanteren een andere aanpak dan andere bewindvoerders in de regio Twente.

Zo besteden we meer tijd en aandacht aan onze cliënten, zijn wij beter bereikbaar en brengen we elke drie à vier maanden een bezoek aan u. Maar het belangrijkste vinden wij dat onze stichting wordt aangeraden door onze cliënten. Zij voelen zich zo goed geholpen door ons, dat maakt ons trots.

Mentorschap in Hengelo

Wij bieden ook mentorschap aan in Hengelo. Als mentor nemen we samen met u beslissingen over de zorg en verpleging die u nodig heeft. Wij komen voor u op en zorgen ervoor dat uw wensen worden gerespecteerd. Dit is wij als mentor voor u doen:

• Uw wensen naleven
  • Zorgadvies geven en uit uw naam beslissen
  • Uw vertrouwenspersoon zijn en een luisterend oor bieden
  • Zorginstanties en -verzekeraars controleren
  • Uw familie bijpraten

Bewindvoering voor heel Overijssel

Als onafhankelijke stichting helpen we mensen en hun ouders, voogden of begeleiders op het gebied van curatele, mentorschap, budgetbeheer en beschermingsbewind. U vindt ons kantoor en onze professionele bewindvoerders in Hengelo. Wij verzorgen ook bewindvoering in de rest van Twente en Overijssel: Almelo, Haaksbergen, Enschede, Oldenzaal en Nijverdal. Dus mocht u iemand kennen uit een van deze steden en diegene heeft een bewindvoerder nodig in Overijssel, bij ons is iedereen uit Twente welkom.

Bewindvoering in Hengelo aanvragen?

Om bewindvoering in Hengelo aan te vragen moet u een verzoekschrift bij de kantonrechter indienen. Ook wij kunnen dat voor u doen, zelfs als wij niet uw bewindvoerder zijn. Bent u geïnteresseerd in een gratis kennismakingsgesprek? Maak dan een afspraak met ons.

Heeft u vragen voor ons of wilt u meer weten? Neem dan gerust contact met ons op. Wij zijn dagelijks bereikbaar van 09.00 uur tot 13.00 uur via 085 – 48 309 84. U mag ook een e-mail sturen naar info@stichtingdoemeer.nl. Of vul ons contactformulier in als u liever gebeld wilt worden.

Bewindvoering aanvragen