Bewindvoering Hengelo

Bewindvoering in Hengelo van Stichting Doe Mee(r) helpt u met uw geldzorgen. Lukt opkomen voor uw geldzaken niet meer, bijvoorbeeld omdat uw geheugen achteruit gaat? Of omdat u vanwege een verslaving of ernstige tegenslag uw financiën niet op orde kunt houden? Wat de reden ook is: wij bieden graag onze hulp aan.

Wat past bij uw situatie?

Kampt u met schulden? Ontdek wat wij van Stichting Doe Mee(r) voor u kunnen doen, zodat u weer meedoet en uit de schulden komt. Neem contact met ons op. Wij zijn elke werkdag van 09.00 tot 13.00 uur telefonisch bereikbaar op 085 – 48 309 84. Of vul ons contactformulier in.

Bewindvoering in Hengelo en omgeving

• Biedt een luisterend oor
  • Goede adviezen
  • Meer dan alleen bewindvoering in Hengelo
  • Beschermingsbewind, levensexecuteur, mentorschap, curator
  • Gedreven, betrokken en daadkrachtige bewindvoerder in Hengelo
  • Wij staan voor: goed, snel, eerlijk en zelfstandig

Bewiindvoering Hengelo

Bewindvoering en beschermingsbewind

Er bestaan twee vormen van bewindvoering in Hengelo en de rest van Nederland: beschermingsbewind en bewindvoering. Bij beschermingsbewind wordt uit bescherming het financiële management overgenomen van mensen die hun financiën niet meer zelf kunnen regelen. Denk hierbij aan ouderen, gehandicapten en verslaafden. Er is pas sprake van bewindvoering als capabele mensen schulden hebben gemaakt.

Veel gestelde vragen

Wat is bewindvoering?

Bewindvoering of beschermingsbewind betekent dat u de zorg voor uw geld en spullen overlaat aan een bewindvoerder. Wanneer u dat doet? Meestal als u zelf niet meer verantwoordelijk kunt zijn. Bijvoorbeeld omdat uw lijf of uw geheugen niet meer meewerken. Er zit wel een nadeel aan beschermingsbewind. De rechter beperkt namelijk uw rechten. U hebt dan bijvoorbeeld akkoord nodig van uw bewindvoerder als u een hypotheek of telefoonabonnement wilt afsluiten.

Wilt u meer informatie? Neem dan eenvoudig contact met ons op of bekijk onze website.

Wie kan bewindvoerder in Hengelo zijn

Van de rechter mag u zelf iemand voorstellen als bewindvoerder. Zoals een familielid of vriend. Maar… er komt veel kijken bij bewindvoering. Woont u in Hengelo of omgeving? Praat dan eens met Stichting Doe Mee(r) en ervaar dat u uw spullen met een gerust hart aan ons als bewindvoerder kunt toevertrouwen.

Verschil tussen familie en ons als bewindvoerder
Bij bewindvoering door uw familie of door ons, gelden dezelfde regels. Het grootste verschil met ons als professionele bewindvoerder? Wij hebben veel meer kennis van geldzaken en van de wet. En we hebben volop ervaring. U krijgt hierdoor hulp die veel verder gaat dan de wet van beschermingsbewind vraagt. Logisch dat we Doe Mee(r) heten.

Sterke professionals staan voor u klaar
Bij ons vindt u professionele bewindvoerders, goed opgeleid voor dit werk. Zij haalden hun diploma voor hbo of universiteit én voor de Basisopleiding Beschermingsbewind. Naast de diploma’s selecteren we ze op 4 andere punten:

Zijn ze integer?
Voelen ze zich verantwoordelijk?
Zijn ze zorgvuldig?
Kennen ze de wet goed?
Pas als alles klopt, gaan zij voor u aan de slag.

Waar kan ik een professionele bewindvoering in Hengelo vinden?

Vanuit de Zaagstraat helpen we u in Hengelo of omgeving met een professionele bewindvoerder. Omdat we in de buurt zitten, komen we graag bij u thuis. Dat geeft vertrouwen. En scheelt u in reiskosten en reistijd. Ervaar bovendien dat we er als bewindvoerder helemaal voor u zijn, want omdat we een stichting zijn, draait het hier echt helemaal om u. Dat geldt voor ons beschermingsbewind én voor onze hulp mecuratelementorschap en levensexecutele.

Ben ik goed beschermd?

Beschermingsbewind werkt volgens regels uit de wet. Daarom wijst de kantonrechter ons officieel aan als bewindvoerder. In zo’n bewindvoeringstraject hebt u daarna rechten en plichten. Wij als bewindvoerder ook. Zijn wij het niet eens met elkaar? Dan beslissen wij. Vindt u dat wij ons werk niet goed doen? Dan mag u de rechter altijd vragen om ons te ontslaan. Gelukkig bent u bij beschermingsbewind dus goed beschermd.

Meer weten over ons als bewindvoerder?

Bekijk hoe we u helpen. Of maak gratis en vrijblijvend een afspraak.

Bewindvoering en beschermingsbewind

Veel gestelde vragen

Wat is bewindvoering?

Wie kan bewindvoerder in Hengelo zijn

Verschil tussen familie en ons als bewindvoerder

Sterke professionals staan voor u klaar

Zijn ze integer?
Voelen ze zich verantwoordelijk?
Zijn ze zorgvuldig?
Kennen ze de wet goed?
Pas als alles klopt, gaan zij voor u aan de slag.

Waar kan ik een professionele bewindvoering in Hengelo vinden?

Ben ik goed beschermd?

Meer weten over ons als bewindvoerder?

Bekijk hoe we u helpen. Of maak gratis en vrijblijvend een afspraak.

Professioneel beheer van de financiën

Met onze bewindvoering in Hengelo zorgen wij ervoor dat het beheer van uw financiën weer goed wordt uitgevoerd. Uw rekeningen worden op tijd betaald. En u krijgt waar u recht op heeft: toeslagen, subsidies of bepaalde kwijtscheldingen. Zo wordt er voor de langere termijn een professioneel beheer van de bezittingen en schulden opgezet.

Onze verrassende andere aanpak

Wanneer u ons wilt inschakelen als bewindvoerder in Hengelo komen we graag bij uw thuis langs voor een gratis gesprek. Wij hanteren een andere aanpak dan andere bewindvoerders in de regio Twente.

Zo besteden we meer tijd en aandacht aan onze klanten, zijn wij beter bereikbaar en brengen we elke drie à vier maanden een bezoek aan u. Maar het belangrijkste vinden wij dat onze stichting wordt aangeraden door onze klanten. Zij voelen zich zo goed geholpen door ons, dat maakt ons trots.

Persoonlijke bewindvoerder in Hengelo

Een bewindvoerder in Hengelo regelt niet alleen alle financiële zaken voor u. Hij of zij kan ook optreden als een mentor. De bewindvoerder staat dan voor uw belangen die niets met geld te maken hebben. Zo voert onze bewindvoerder in Hengelo de volgende taken uit als mentor:

• Uw wensen naleven
  • Zorgadvies geven en uit uw naam beslissen
  • Uw vertrouwenspersoon zijn en een luisterend oor bieden
  • Zorginstanties en -verzekeraars controleren
  • Uw familie bijpraten

Bewindvoering voor heel Overijssel

Als stichting helpen we mensen en hun ouders, voogden of begeleiders op het gebied van curatele, mentorschap, budgetbeheer en beschermingsbewind. U vindt ons kantoor en onze professionele bewindvoerders in Hengelo. Wij verzorgen ook bewindvoering in de rest van Twente en Overijssel: Almelo, Haaksbergen, Enschede, Oldenzaal en Nijverdal. Dus mocht u iemand kennen uit een van deze steden en diegene heeft een bewindvoerder nodig in Overijssel, bij ons is iedereen uit Twente welkom.

Bewindvoering in Hengelo aanvragen?

Om bewindvoering in Hengelo aan te vragen moet u een verzoekschrift bij de kantonrechter indienen. Ook wij kunnen dat voor u doen, zelfs als wij niet uw bewindvoerder zijn. Bent u geïnteresseerd in een gratis kennismakingsgesprek? Maak dan een afspraak met ons.

Heeft u vragen voor ons of wilt u meer weten? Neem dan gerust contact met ons op. Wij zijn dagelijks bereikbaar van 09.00 uur tot 13.00 uur via 085 – 48 309 84. U mag ook een e-mail sturen naar info@stichtingdoemeer.nl. Of vul ons contactformulier in als u liever gebeld wilt worden.