Bewindvoering in Enschede

Hulp nodig op het gebied van geldzaken in de vorm van bewindvoering in Enschede? Als u hier zelf niet meer uitkomt, wat bijvoorbeeld kan komen door lichamelijke of geestelijke problemen, kan professionele hulp zoeken de oplossing zijn. Ook als het een familielid betreft die aan uw zorg is toevertrouwd, kunt u voor diegene bewindvoering aanvragen. Wij van Stiching Doe Mee(r) bieden graag onze hulp aan, lees verder hoe wij het aanpakken.

Neem contact op Bewindvoering aanvragen

Wat past bij uw situatie?

Ontdek wat wij van Stichting Doe Mee(r) voor uw financiële situatie kunnen doen, zodat u weer meedoet. Neem contact met ons op. Wij zijn elke werkdag van 09.00 tot 13.00 uur telefonisch bereikbaar op 085 – 48 309 84. Of vul ons contactformulier in.

Eerlijke bewindvoering in Enschede

U wilt het beheer van uw financiën bij een organisatie neerleggen, zodat kwaadwilligen geen misbruik kunnen maken van uw situatie. Bewindvoering in Enschede aanvragen is dan een passende stap. De hulpaanpak van Stichting Doe Mee(r) wordt geroemd in Twente. Wij werken namelijk op een open, eerlijke en vakkundige manier. Hierbij draait alles om u.

Stichting Doe Mee(r) helpt u met curatele, mentorschap, levensexecuteur en beschermingsbewind. U vindt ons kantoor in Hengelo, van daaruit werken we ook voor mensen uit onder meer Almelo, Oldenzaal, Enschede, Haaksbergen en Nijverdal.

Neem contact op Bewindvoering aanvragen

Wat zeggen onze cliënten over ons?

Zaken worden goed geregeld

Zeer positief , ik ben zo blij dat ik nou bij jullie ben
Erg tevreden en zeer aardige mensen 👍.
Zaken worden goed geregeld.

mevr. A. Gaasbeek, review via Google

Er wordt fijn meegedacht

Ik heb het als super ervaren bij dit kantoor !

5 en half jaar terug heb ik me aangemeld.
Heb aangegeven niet in een traject tewillen maar alles af wilde betalen.
En dit hebben we dan ook zo gedaan !

Fijne mensen die altijd met je mee denken.
Hebben alles geregeld voor zowel mij als mijn kinderen

En dank zij hun mag ik zeggen dat ik schuldenvrij ben !
Dank je wel ben jullie eeuwig dankbaar .

mevr. N. Leufgen, review via Google

Super tevreden

100 % tevreden met deze organisatie leuke mensen en 100% tevredenheid

dhr. L. Anderson, review via Google

Beschermingsbewind in Enschede

Wij geven hulp aan mensen die hun financiën niet zelf (meer) kunnen regelen, bijvoorbeeld als ze met geestelijke of lichamelijke problemen te maken hebben. Bij beschermingsbewind wordt als het ware uit bescherming het financieel management overgenomen.

Als u geldzaken niet (meer) kunt regelen, wilt u natuurlijk wel dat uw rekeningen op tijd worden betaald. Dat proberen wij voor u te doen. Wij controleren het geld dat u krijgt en betalen daarmee zo goed mogelijk uw rekeningen.

Het traject in beeld

Het traject voor bewindvoering in Enschede bestaat uit de volgende stappen:

• Probleemanalyse: we bespreken uw financiën.
  • Aanvraag van beschermingsbewind bij de kantonrechter.
  • Toekenning van beschermingsbewind door de kantonrechter.
  • Uitvoering van beschermingsbewind door Stichting Doe Mee(r).

Wat doen wij precies?

Na de toekenning door de rechtbank kunnen we echt starten met het beschermingsbewind. Als eerste zetten wij de volgende zaken voor u op een rij:

• Kosten en rekeningen die u niet betaalde (uw schulden)
  • Loon of uitkering die u krijgt (inkomsten)
  • Wat u moet betalen aan vaste kosten (zoals gas, water, licht, huur)

Budget overzicht

Als we alles op een rij hebben, leidt dat tot een overzicht met wat u elke maand aan geld krijgt en moet betalen. Dit overzicht noemen we het budgetplan. Daarin staan nog drie andere zaken: wat we elke maand van uw geld gaan betalen, hoeveel geld u van ons krijgt om van te leven en hoeveel geld we voor u sparen.

Wij zijn verplicht om aan de rechtbank te laten zien wat wij voor u doen. Dus hoeveel geld u binnenkrijgt, hoeveel rekeningen we voor u betalen en hoeveel rekeningen we nog niet kunnen betalen. Dit heet verantwoording afleggen aan de rechtbank.

Onze verrassende andere aanpak

Wanneer u ons wilt inschakelen als bewindvoerder in Enschede komen we graag bij uw thuis langs voor een gratis gesprek. Wij hanteren een andere aanpak dan andere bewindvoerders in de regio Twente.

Zo besteden we meer tijd en aandacht aan onze cliënten, zijn wij beter bereikbaar en brengen we elke drie à vier maanden een bezoek aan u. Maar het belangrijkste vinden wij dat onze stichting wordt aangeraden door onze cliënten. Zij voelen zich zo goed geholpen door ons, dat maakt ons trots.

Mentorschap in Enschede

Wij bieden ook mentorschap aan in Enschede. Als mentor nemen we samen met u beslissingen over de zorg en verpleging die u nodig heeft. Wij komen voor u op en zorgen ervoor dat uw wensen worden gerespecteerd. Dit is wij als mentor voor u doen:

• Uw wensen naleven
  • Zorgadvies geven en uit uw naam beslissen
  • Uw vertrouwenspersoon zijn en een luisterend oor bieden
  • Zorginstanties en -verzekeraars controleren
  • Uw familie bijpraten
Hulp bij schulden in Hengelo

Bewindvoering voor heel Overijssel

Als onafhankelijke stichting helpen we mensen en hun ouders, voogden of begeleiders op het gebied van curatele, mentorschap, budgetbeheer en beschermingsbewind. U vindt ons kantoor en onze professionele bewindvoerders in Hengelo. Wij verzorgen ook bewindvoering in de rest van Twente en Overijssel: Almelo, Haaksbergen, Enschede, Oldenzaal en Nijverdal. Dus mocht u iemand kennen uit een van deze steden en diegene heeft een bewindvoerder nodig in Overijssel, bij ons is iedereen uit Twente welkom.