Bewindvoering in Enschede

Hulp nodig op het gebied van geldzaken in de vorm van bewindvoering in Enschede? Als u hier zelf niet meer uitkomt, wat bijvoorbeeld kan komen door lichamelijke of geestelijke problemen.

U wilt dan wellicht het beheer van uw financiën bij een organisatie neerleggen. Zodat kwaadwilligen geen misbruik kunnen maken van uw situatie. Wij kunnen u daar een passende oplossing voor bieden: onze hulp aanpak wordt geroemd in Twente. Wij werken namelijk op een open, eerlijke en vakkundige manier. Hierbij draait alles om u.

Stichting Doe Mee(r) helpt u met curatelementorschaplevensexecuteur en beschermingsbewind. U vindt ons in Hengelo. Van daaruit werken we ook voor mensen uit onder meer AlmeloOldenzaal, Enschede, Haaksbergenen Nijverdal.

Neem contact op Bewindvoering aanvragen

Wat past bij uw situatie?

Woont u in Enschede en omgeving? En wilt u voor uzelf of iemand anders beschermingsbewind aanvragen in Enschede? Of advies over wat het beste past bij uw situatie of die van iemand waarvoor u zorgt? Vraag dan een vrijblijvend gesprek aan. Of vindt op deze pagina eerst meer informatie over bewindvoering in Enschede en de aanpak van Stichting Doe Mee(r).

Wat doet Stichting Doe Mee(r)?

Als u uw financiën niet zelf (meer) kan regelen, kunt u ons inschakelen als uw bewindvoerder. Wij nemen het financieel management van u over. We controleren bijvoorbeeld het geld dat u ontvangt en betalen daarmee zo goed mogelijk uw rekeningen. Wanneer u onder bewindvoering in Enschede komt te staan, betekent dit dat u een krachtige stap zet richting een leven zonder geldzorgen. Wij begeleiden u hierin en zetten het volgende voor u op een rij:

• Kosten en rekeningen die u niet betaalde (uw schulden)
  • Loon of uitkering die u krijgt (inkomsten)
  • Wat u moet betalen aan vaste kosten (zoals gas, water, licht, huur)

Als dit inzichtelijk gemaakt is, ontvangt u een (digitaal) overzicht met het zogeheten budgetplan. Hierin staat wat u elke maand aan geld krijgt en wat u moet betalen. Wij regelen vanaf nu de betalingen voor u. In dit budgetplan staat tevens vermeld wat we van uw geld gaan betalen (welke schuldposten en vaste lasten). We gaan daarnaast voor u sparen en u krijgt elke maand of week geld om van te leven.

Een verrassende andere aanpak

Maak kennis met onze hulp aanpak, die verrassend anders. Wij doen veel meer voor u dan andere organisaties:

1. Meer tijd voor u.
    Onze bewindvoerders nemen echt de tijd voor u.
  2. Meer bereikbaar.
    Wij beantwoorden elke dag tot 13.00 uur telefonisch uw vragen. Wanneer u ons een mail stuurt, reageren wij hier binnen 48 uur op. Goed bereikbaar zijn is belangrijk als bewindvoerder. U kunt zomaar een brief krijgen waar u zich geen raad mee weet. Wij kunnen u waar nodig gerust stellen, of bij spoed snel iets regelen.
  3. Meer bezoek aan huis.
    Het eerste gesprek vindt plaats bij u thuis. Aan dit gesprek zijn geen kosten verbonden. Daarnaast brengen wij elke 3 tot 4 maanden een bezoek aan u.
  4. Meer aangeraden door anderen.
    Onze cliënten voelen zich echt thuis bij ons. Ze voelen zich zo goed geholpen door Stichting Doe Mee(r) dat ze andere mensen naar ons doorverwijzen.
  5. Meer eerlijke tarieven volgens de wet.
    Voor de hulp van onze stichting betaalt u precies de prijs die het ministerie van justitie bedacht.

Neem contact op Bewindvoering aanvragen

Dit gaan we voor u regelen

Ons doel is om u volledig te ontzorgen op financieel gebied, zodat u kunt werken aan uw lichamelijke of geestelijke gesteldheid. Terwijl we bewindvoering in Enschede doen, proberen we ook voor u een buffer (spaarrekening) op te bouwen. Zodat u in de toekomst meer financiële ruimte heeft.

Om goed van start te gaan op weg naar het goede pad, regelen we het volgende voor u:

• Een nieuwe bankrekening;
  • Controle van of uw loon of uitkering op uw bankrekening komt;
  • Aangifte bij de Belastingdienst;
  • Rekeningen voor zorg inleveren bij uw zorgverzekeraar.

Daarnaast vragen we het volgende voor u aan:

• Bijzondere bijstand bij de gemeente;
  • Zorg- en huurtoeslag bij de Belastingdienst;
  • Relevante verzekeringen, voor bijvoorbeeld uw spullen, uw overlijden (uitvaart) en schade aan anderen;
  • Eventueel een schuldregeling via een kredietbank of andere organisatie (wanneer u niet goed met eigen geld de schulden kunt afbetalen);
  • Eventueel een regeling om kosten/schulden in delen te betalen.

Ook leren we u om zelf om te gaan met geldzaken, zodat u dit in de toekomst zelf kunt regelen (indien mentaal/lichamelijk mogelijk). Indien de persoon in kwestie niet in staat zal zijn om zelf geldzaken nog op te pakken, kunnen we u helpen als levensexecuteur. Over alles wat wij doen leggen we verantwoording af aan de rechtbank. Dit zijn wij verplicht, omdat wij met andermans geld (uw geld) werken en betalingen doen.

Vrijwillige bewindvoering in Enschede

Heeft u liever vrijwillige bewindvoering in Enschede? Dat is een mooie oplossing voor budgetbeheer, waarbij wij er puur zijn ter herinnering dat u uw rekeningen moet betalen. Het besef dat u ze dient te betalen is er wel, maar u vergeet het. Wij zorgen bij vrijwillige bewindvoering dat de rekeningen wel betaald worden.

gemeente-enschede-bewindoering

Veel gestelde vragen

Waarvoor kan ik bij Stichting Doe Mee(r) terecht?

Stichting Doe Mee(r) is er voor hen die schulden hebben, in de war zijn geraakt of al een tijdje niet voor zichzelf kunnen zorgen. Zo kunt u bij ons terecht voor
beschermingsbewind, mentorschap, curatele en fungeren we ook graag als uw levensexecuteur. U vindt bij ons de hulp die u nodig hebt en meer. We doen graag meer voor u, zodat u weer meedoet. We helpen u graag.

Wat is beschermingsbewind?

Beschermingsbewind biedt hulp bij geldzaken wanneer het zelf niet meer lukt. Bijvoorbeeld in situaties waarin u uw geldzaken niet meer goed kunt regelen, ziek of oud bent. Wij regelen graag uw geldzaken, zodat u hier zelf geen omkijken meer naar hebt. Dat doen we in volledig vertrouwen. We kijken onder andere mee met het loon dat u ontvangt, maar ook met uw eventuele uitkering, een koophuis, erfenis die u krijgt of schulden die u hebt. Neem gerust contact op als u eens wilt praten over uw situatie.

Wat houdt mentorschap in?

Mentorschap biedt uitkomst bij zorgzaken wanneer het u zelf niet meer lukt. Bijvoorbeeld omdat het u niet meer lukt om voor uzelf op te komen, of te beslissen welke zorg u nodig heeft. Wij van Stichting Doe Mee(r) zijn graag uw mentor, zodat we u met allerlei zaken kunnen helpen. We nemen beslissingen over de zorg en de verpleging die u nodig heeft. Neem contact op, we leggen graag uit wat u van ons kunt verwachten.

Wat doet een curator?

Een curator van Stichting Doe Meer(r) biedt hulp bij geld- en andere zaken aan hen bij wie het zelf niet meer lukt. Bijvoorbeeld wanneer u verslaafd of geestelijk ziek bent. In dat geval nemen wij de beslissingen voor u die u zelf niet meer kunt nemen, of wanneer u zelf niet meer goed ziet wat het gevolg is van de dingen die u doet. Als curator regelen wij uw geldzaken, nemen we persoonlijke beslissingen voor u en regelen we zorg, verpleging en begeleiding voor u.

Wat kunnen we als levensexecuteur voor u betekenen?

Wij zijn graag uw levensexecuteur als het u niet meer lukt om beslissingen te nemen. We begrijpen dat u liever niet nadenkt over een scenario waarin u in de war raakt of een ongeluk krijgt, waardoor het lastig wordt om zelf beslissingen te nemen. Dan moet iemand beslissingen voor u nemen, maar wat als niemand weet wat uw wensen zijn? Wees dit een stap voor door Stichting Doe Mee(r) te kiezen als uw levensexecuteur, maak afspraken en houd regie over uw leven.

Bewindvoering in Enschede aanvragen

Beschermingsbewind aanvragen kan de oplossing zijn voor mensen die op het moment moeite hebben met het regelen van hun eigen financiën. Herkent u zichzelf hierin? U kunt dan het contactformulier invullen. Wij nemen vervolgens contact met u op en gaan u helpen middels bewindvoering in Enschede, Hengelo of waar u ons maar nodig heeft.

We staan voor u klaar en u staat er zeker niet alleen voor. Vul het formulier in om contact op te nemen of bel direct naar 085 – 48 309 84.

Bewindvoering aanvragen