Bewindvoering in Almelo

Heeft u bewindvoering in Almelo nodig? Bijvoorbeeld omdat u door uw lichamelijke of geestelijke gezondheid niet langer uw eigen geldzaken goed kunt regelen. Of u ziet dit bij een familielid of iemand die aan uw zorg is toevertrouwd? Vraag dan hulp van Stichting Doe Mee(r). Als onafhankelijke stichting helpen wij u met uw geldzorgen.

Bij ons bewindsbureau in Almelo draait alles om u. Daarom werken we op een open, eerlijke en vakkundige manier voor alle mensen uit Twente. Ontdek hieronder meer over bewindvoering in Almelo en onze hulp op dit gebied.

Neem contact op

Is het tijd voor actie en wilt u nu echt bewindvoering aanvragen in de gemeente Almelo? Laat ons dan de aanvraag verzorgen bij de kantonrechter. Neem vandaag nog contact met ons op via ons contactformulier, of bel ons: 085 – 48 309 84. Wij zijn elke werkdag van 09.00 tot 13.00 uur telefonisch bereikbaar.

Onder curatele of bewind staan in Almelo

Onze onafhankelijke stichting biedt meer dan alleen bewindvoering in Almelo. Wij helpen mensen en hun ouders, voogden of begeleiders met de volgende mensen of acties:

Met onze bewindvoering zijn wij ook actief in de rest van Twente en Overijssel.

Bewindvoering Almelo

Wat is het verschil tussen schuldhulpverlening en bewindvoering in Almelo?

Bij schuldhulpverlening gaat het om het oplossen van problematische schulden. Door middel van schuldbemiddeling of schuldsanering probeert de schuldhulpverlener de hoge schuld lager te krijgen. Met bewindvoering in Almelo wordt bedoeld dat u de zorg voor uw geldzaken overlaat aan een bewindvoerder. Hij of zij beheert uw financiën en regelt dat uw rekeningen op tijd worden betaald.

Neem contact op

Veelgestelde vragen

Wat is bewindvoering?

Bewindvoering of beschermingsbewind betekent dat u de zorg voor uw geld en spullen overlaat aan een bewindvoerder. Wanneer u dat doet? Meestal als u zelf niet meer verantwoordelijk kunt zijn. Bijvoorbeeld omdat uw lijf of uw geheugen niet meer meewerken. Er zit wel een nadeel aan beschermingsbewind. De rechter beperkt namelijk uw rechten. U hebt dan bijvoorbeeld akkoord nodig van uw bewindvoerder als u een hypotheek of telefoonabonnement wilt afsluiten.

Wilt u meer informatie? Neem dan eenvoudig contact met ons op of bekijk onze website.

Wie kan een bewindvoerder aanvragen?

Beschermingsbewind aanvragen vanuit Enschede of andere plaatsen mogen de volgende mensen:

• uzelf
  • uw voogd
  • uw partner
  • uw familielid (ook ooms/tantes, opa’s/oma’s, neven/nichten)
  • de instelling waar u woont
  • de officier van justitie
  • uw curator of mentor

Meestal vraagt iemand beschermingsbewind aan voor een ander. Want wie vastloopt met zijn geld en andere spullen, ziet vaak zelf niet dat hij hulp nodig heeft. Vraagt u het beschermingsbewind voor iemand in Enschede aan? Geef dan bij de kantonrechter aan dat u Stichting Doe Mee(r) als bewindvoerder wilt.

Meer weten?

Hoe u bewindvoering in Enschede aanvraagt en wat het kost? Daarover leest u meer op de pagina beschermingsbewind. Liever persoonlijk uw vragen stellen? Maak een vrijblijvende afspraak.

Ben ik goed beschermd?

Beschermingsbewind werkt volgens regels uit de wet. Daarom wijst de kantonrechter ons officieel aan als bewindvoerder. In zo’n bewindvoeringstraject hebt u daarna rechten en plichten. Wij als bewindvoerder ook. Zijn wij het niet eens met elkaar? Dan beslissen wij. Vindt u dat wij ons werk niet goed doen? Dan mag u de rechter altijd vragen om ons te ontslaan. Gelukkig bent u bij beschermingsbewind dus goed beschermd.

Meer weten over ons als bewindvoerder?

Bekijk hoe we u helpen. Of maak gratis en vrijblijvend een afspraak.

Wat kunnen we voor u betekenen?

U helpen als u een tijdje of voor altijd moeite hebt met beslissingen nemen. Over uw geld, uw spullen, uw zorg. Dat doen we als u woont in Enschede of in omliggende plaatsen. Gaat het om geld en spullen? En kunt u die niet meer goed regelen door problemen met uw lijf of in uw hoofd? Dan bent u met beschermingsbewind het beste af.

Zo regelt u het

Vindt u niemand in de buurt die uw geldzaken kan regelen? Zoals een familielid of kennis? Dan regelen wij die zaken voor u. Omdat we in Enschede en omgeving als professionele bewindvoerder beschikbaar zijn, hebt u die hulp dus in de buurt. Het enige wat u hoeft te doen: beschermingsbewind aanvragen bij de kantonrechter. Hoe dat werkt? Daar helpen we u bij. Het maakt hierbij niet uit of u beschermingsbewind voor uzelf aanvraagt of voor iemand waar u voor zorgt als ouder, voogd of begeleider.

Bekijk hoe we u helpen. Of maak gratis en vrijblijvend een afspraak.

De aanpak van ons bewindsbureau in Almelo

Als bewindsbureau in Almelo hanteren wij een andere aanpak dan andere bureaus in de regio Twente. Zo maken wij meer tijd voor u vrij en zijn wij beter bereikbaar bij vragen of dringende zaken. Daarnaast komen wij elke drie à vier maanden naar u toe voor een prettig gesprek aan huis.

Dat deze aanpak werkt, blijkt wel door het feit dat onze klanten ons bewindsbureau in Almelo aanraden aan hulpzoekenden.

Bewindvoerder in Almelo als mentor

Als u ons inschakelt voor bewindvoering of beschermingsbewind in Almelo krijgt u van ons een bewindvoerder toegewezen. Deze bewindvoerder treedt ook op als mentor. Het mentorschap in Almelo werkt als volgt: de mentor staat voor uw belangen die niets met geld te maken hebben. Zo geeft de mentor zorgadvies en controleert hij de zorginstanties en zorgverzekeraars.

Bewindvoering Almelo

Maak een afspraak voor een gratis kennismakingsgesprek

Onder bewind staan, kan een uitweg zijn voor mensen die op het moment moeite hebben met het regelen van hun geldzaken. Herkent u zichzelf hierin? Vraag dan een gratis kennismakingsgesprek aan bij ons bewindsbureau in Almelo. Onze bewindvoering in Almelo kan u echt helpen.

U kunt contact met ons opnemen door het contactformulier in te vullen of een e-mail te sturen naar info@stichtingdoemeer.nl. Dan bellen wij u zo snel mogelijk terug. Wilt u ons liever zelf bellen? Dat mag uiteraard ook. Wij zijn elke werkdag van 09.00 tot 13.00 uur telefonisch bereikbaar op 085 – 48 309 84.