Bewindvoering in Almelo

Heeft u bewindvoering in Almelo nodig? Bijvoorbeeld omdat u door uw lichamelijke of geestelijke gezondheid niet langer uw eigen geldzaken goed kunt regelen. Of u ziet dit bij een familielid of iemand die aan uw zorg is toevertrouwd? Vraag dan hulp van Stichting Doe Mee(r). Als onafhankelijke stichting helpen wij u met uw geldzaken.

Bij ons draait alles om u. Daarom werken we op een open, eerlijke en vakkundige manier voor alle mensen uit Twente. Ontdek hieronder meer over bewindvoering in Almelo en onze hulp op dit gebied.

Neem contact op Bewindvoering aanvragen

Is het tijd voor actie en wilt u nu echt bewindvoering aanvragen in de gemeente Almelo? Laat Stichting Doe Mee(r) dan de aanvraag verzorgen bij de kantonrechter. Neem vandaag nog contact met ons op via het contactformulier, of bel naar 085 – 48 309 84. Wij zijn elke werkdag van 09.00 tot 13.00 uur telefonisch bereikbaar.

Bewindvoering in Almelo die u verder helpt

• Biedt een luisterend oor
  • Goede adviezen
  • Meer dan alleen bewindvoering in Almelo
  • Beschermingsbewind, levensexecuteur, mentorschap, curator
  • Gedreven, betrokken en daadkrachtige bewindvoerder in Almelo
  • Onze stichting staat voor: goed, snel, eerlijk en zelfstandig

Uw financiële situatie weer onder controle

Wat houdt onder bewind staan precies in en wat heeft u eraan? Beschermingsbewind is bedoeld voor mensen die hun financiën niet zelf (meer) kunnen regelen, bijvoorbeeld door geestelijke of lichamelijke problemen. Er wordt als het ware uit bescherming het financieel management overgedragen. De bewindvoerder neemt de beslissingen over uw financiën van u over.

Ook al bent u niet in staat om uw geldzaken te regelen, de rekeningen vallen wel op de mat. Wat wij doen bij bewindvoering in Almelo is dat de bewindvoerder het geld dat u krijgt controleert. En dat we met dit geld zo goed mogelijk uw rekeningen betalen.

We beginnen het traject altijd met de volgende zaken voor u op een rij te zetten:

• Kosten en rekeningen die nog niet betaald zijn (uw schulden);
  • Loon of uitkering die u ontvangt, oftewel uw inkomsten;
  • Wat u moet betalen aan vaste kosten, zoals gas, water, licht, huur.

Budgetplan

Als we alles op een rij hebben, leidt dat tot een overzicht met wat u elke maand aan geld krijgt en moet betalen. In dit zogeheten budgetplan staan nog drie zaken: wat we elke maand van uw geld gaan betalen, hoeveel leefgeld u van ons krijgt en hoeveel geld we voor u sparen. Meer weten over wat wij precies voor u doen? Neem dan een kijkje opde pagina: Beschermingsbewind.

De rechtbank zal elk jaar controleren wat de bewindvoerder in Almelo voor u doet. We noemen dit ook wel: verantwoording afleggen aan de rechtbank.

Onder curatele of bewind staan in Almelo

Wij bieden meer dan alleen bewindvoering in Almelo. Wij helpen mensen en hun ouders, voogden of begeleiders met de volgende mensen of acties:

Met onze bewindvoering zijn wij ook actief in de rest van Twente en Overijssel.

Mentorschap in Almelo

Het mentorschap in Almelo werkt als volgt: de mentor neemt samen met u beslissingen over de zorg en verpleging die u nodig heeft. De mentor staat dus voor uw belangen die niets met geld te maken hebben. Zo geeft de mentor zorgadvies en controleert hij de zorginstanties en zorgverzekeraars. Een mentor komt voor uw belangen op, dat is fijn voor uzelf en voor de zorgverlener.

De hulp aanpak die werkt

Stichting Doe Mee(r) hanteert een andere aanpak dan andere  in de regio Twente. Zo maken onze bewindvoerders meer tijd voor u vrij en zijn wij beter bereikbaar bij vragen of dringende zaken. Daarnaast komt de bewindvoerder elke drie à vier maanden naar u toe voor een prettig gesprek aan huis.

Dat deze aanpak werkt, blijkt wel door het feit dat onze klanten Stichting Doe Mee(r) aanraden aan hulpzoekenden.

Neem contact op Bewindvoering aanvragen

Veel gestelde vragen

Waarvoor kan ik bij Stichting Doe Mee(r) terecht?

Stichting Doe Mee(r) is er voor hen die schulden hebben, in de war zijn geraakt of al een tijdje niet voor zichzelf kunnen zorgen. Zo kunt u bij ons terecht voor
beschermingsbewind, mentorschap, curatele en fungeren we ook graag als uw levensexecuteur. U vindt bij ons de hulp die u nodig hebt en meer. We doen graag meer voor u, zodat u weer meedoet. We helpen u graag.

Wat is beschermingsbewind?

Beschermingsbewind biedt hulp bij geldzaken wanneer het zelf niet meer lukt. Bijvoorbeeld in situaties waarin u uw geldzaken niet meer goed kunt regelen, ziek of oud bent. Wij regelen graag uw geldzaken, zodat u hier zelf geen omkijken meer naar hebt. Dat doen we in volledig vertrouwen. We kijken onder andere mee met het loon dat u ontvangt, maar ook met uw eventuele uitkering, een koophuis, erfenis die u krijgt of schulden die u hebt. Neem gerust contact op als u eens wilt praten over uw situatie.

Wat houdt mentorschap in?

Mentorschap biedt uitkomst bij zorgzaken wanneer het u zelf niet meer lukt. Bijvoorbeeld omdat het u niet meer lukt om voor uzelf op te komen, of te beslissen welke zorg u nodig heeft. Wij van Stichting Doe Mee(r) zijn graag uw mentor, zodat we u met allerlei zaken kunnen helpen. We nemen beslissingen over de zorg en de verpleging die u nodig heeft. Neem contact op, we leggen graag uit wat u van ons kunt verwachten.

Wat doet een curator?

Een curator van Stichting Doe Meer(r) biedt hulp bij geld- en andere zaken aan hen bij wie het zelf niet meer lukt. Bijvoorbeeld wanneer u verslaafd of geestelijk ziek bent. In dat geval nemen wij de beslissingen voor u die u zelf niet meer kunt nemen, of wanneer u zelf niet meer goed ziet wat het gevolg is van de dingen die u doet. Als curator regelen wij uw geldzaken, nemen we persoonlijke beslissingen voor u en regelen we zorg, verpleging en begeleiding voor u.

Wat kunnen we als levensexecuteur voor u betekenen?

Wij zijn graag uw levensexecuteur als het u niet meer lukt om beslissingen te nemen. We begrijpen dat u liever niet nadenkt over een scenario waarin u in de war raakt of een ongeluk krijgt, waardoor het lastig wordt om zelf beslissingen te nemen. Dan moet iemand beslissingen voor u nemen, maar wat als niemand weet wat uw wensen zijn? Wees dit een stap voor door Stichting Doe Mee(r) te kiezen als uw levensexecuteur, maak afspraken en houd regie over uw leven.

Wat is het verschil tussen schuldhulpverlening en bewindvoering in Almelo?

Bij schuldhulpverlening gaat het om het oplossen van problematische schulden. Door middel van schuldbemiddeling of schuldsanering probeert de schuldhulpverlener de schulden lager te krijgen. Met bewindvoering in Almelo wordt bedoeld dat u de zorg voor uw geldzaken overlaat aan een bewindvoerder.

Hoe zit het met de tarieven?

Het Ministerie van Justitie en Veiligheid bepaalt de tarieven voor bewindvoering. Dit zal gaan om de prijs voor het aanmeldgesprek en een vaste prijs per maand. Daarnaast dient u voor de aanvraag bij de kantonrechter te betalen: €79,00 aan de rechtbank. Wij begrijpen dat dit veel kosten kunnen zijn. Gelukkig krijgt u vaak van de gemeente een deel van de kosten terug. Dit geld komt uit het potje bijzondere bijstand.

Onze bewindvoerders: behulpzaam, betrouwbaar en respectvol

bewindvoering in de gemeente AlmeloAls onafhankelijke stichting willen wij u op een goede manier helpen en begeleiden. Daar selecteren we onze bewindvoerders ook op. We vinden het enorm belangrijk dat onze mensen ons motto uitstralen: Meer menselijkheid. Meer vertrouwen. Meer respect. Dit doen onze bewindvoerders onder andere door raadzame adviezen te geven die passen bij de situatie.

Daarnaast zijn onze bewindvoerders in het bezit van het diploma voor de Basisopleiding Beschermingsbewindvoering.

Maak een afspraak voor een gratis kennismakingsgesprek

Onder bewind staan, kan een uitweg zijn voor mensen die op het moment moeite hebben met het regelen van hun financiën. Herkent u zichzelf hierin? Vraag dan een gratis kennismakingsgesprek aan. Onze bewindvoering in Almelo kan u echt helpen.

U kunt contact met ons opnemen door het contactformulier in te vullen of een e-mail te sturen naar info@stichtingdoemeer.nl. Dan bellen wij u zo snel mogelijk terug. Wilt u ons liever zelf bellen? Dat mag uiteraard ook. Wij zijn elke werkdag van 09.00 tot 13.00 uur telefonisch bereikbaar op 085 – 48 309 84.

Bewindvoering aanvragen