Bewindvoering in Almelo

Heeft u bewindvoering in Almelo nodig? Bijvoorbeeld, omdat u vanwege omstandigheden niet langer uw eigen geldzaken goed kunt regelen. Of ziet u dit bij een familielid of iemand die aan uw zorg is toevertrouwd? Vraag dan hulp aan van Stichting Doe Mee(r). Als onafhankelijke stichting willen we u graag helpen.

Wij werken op een open, eerlijke en vakkundige manier voor alle mensen uit Twente. Ontdek hieronder meer over bewindvoering in Almelo en onze hulpaanpak.

Neem contact op Hulp aanvragen

Is het tijd voor actie en wilt u nu echt bewindvoering aanvragen in de gemeente Almelo? Laat Stichting Doe Mee(r) dan de aanvraag verzorgen bij de kantonrechter. Neem vandaag nog contact met ons op via het contactformulier, of bel naar 085 – 48 309 84. Wij zijn elke werkdag van 09.00 tot 13.00 uur telefonisch bereikbaar.

Bewindvoering in Almelo die u verder helpt

• Biedt een luisterend oor;
  • Goede adviezen;
  • Meer dan alleen bewindvoering in Almelo;
  • Beschermingsbewind, levensexecuteur, mentorschap, curator;
  • Gedreven, betrokken en daadkrachtige bewindvoerder in Hengelo;
  • Onze stichting staat voor: goed, snel, eerlijk en zelfstandig.

Bewindvoering aanvragen in Almelo

Als u bewindvoering wilt aanvragen in Almelo dient u eerst een bewindvoerder te vinden. Dat kan een familielid zijn, maar ook een professionele bewindvoerder van Stichting Doe Mee(r). Wanneer u voor ons kiest, zullen wij u helpen met de aanvraag bij de kantonrechter.

Neem contact op Hulp aanvragen

Wat zeggen onze cliënten over ons?

Zaken worden goed geregeld

Zeer positief , ik ben zo blij dat ik nou bij jullie ben
Erg tevreden en zeer aardige mensen 👍.
Zaken worden goed geregeld.

mevr. A. Gaasbeek, review via Google

Er wordt fijn meegedacht

Ik heb het als super ervaren bij dit kantoor !

5 en half jaar terug heb ik me aangemeld.
Heb aangegeven niet in een traject tewillen maar alles af wilde betalen.
En dit hebben we dan ook zo gedaan !

Fijne mensen die altijd met je mee denken.
Hebben alles geregeld voor zowel mij als mijn kinderen

En dank zij hun mag ik zeggen dat ik schuldenvrij ben !
Dank je wel ben jullie eeuwig dankbaar .

mevr. N. Leufgen, review via Google

Super tevreden

100 % tevreden met deze organisatie leuke mensen en 100% tevredenheid

dhr. L. Anderson, review via Google

Uw financiële situatie weer onder controle

Wat houdt onder bewind staan precies in en wat heeft u eraan? Beschermingsbewind is bedoeld voor mensen die hun financiën niet zelf (meer) kunnen regelen, bijvoorbeeld door hoge schulden. Er wordt als het ware uit bescherming het financieel management overgedragen. De bewindvoerder neemt de beslissingen over uw financiën van u over.

Ook al bent u niet in staat om uw geldzaken te regelen, de rekeningen vallen wel op de mat. Wat wij doen bij bewindvoering in Almelo is dat de bewindvoerder het geld dat u krijgt controleert en dat we met dit geld zo goed mogelijk uw rekeningen betalen.

We beginnen het traject altijd met de volgende zaken voor u op een rij te zetten:

• Kosten en rekeningen die nog niet betaald zijn (uw schulden);
  • Loon of uitkering die u ontvangt, oftewel uw inkomsten;
  • Wat u moet betalen aan vaste kosten, zoals gas, water, licht, huur.

Als we alles op een rij hebben, leidt dat tot een overzicht met wat u elke maand aan geld krijgt en moet betalen. In dit zogeheten budgetplan staan nog drie zaken: wat we elke maand van uw geld gaan betalen, hoeveel leefgeld u van ons krijgt en hoeveel geld we voor u sparen. Meer weten over wat wij precies voor u doen? Neem dan een kijkje op de pagina: Beschermingsbewind.

De rechtbank zal elk jaar controleren wat de bewindvoerder in Almelo voor u doet. We noemen dit ook wel: verantwoording afleggen aan de rechtbank.

Onder curatele of bewind staan in Almelo

Wij bieden meer dan alleen bewindvoering in Almelo. Wij helpen mensen en hun ouders, voogden of begeleiders met de volgende mensen of acties:

Met onze bewindvoering zijn wij ook actief in de rest van Twente en Overijssel. Ons kantoor is gevestigd in Hengelo, van daaruit helpen we mensen in Enschede, Oldenzaal, Haaksbergen en Nijverdal.

De hulpaanpak die werkt

Stichting Doe Mee(r) hanteert een andere aanpak dan andere in de regio Twente. Zo maken onze bewindvoerders meer tijd voor u vrij en zijn wij beter bereikbaar bij vragen of dringende zaken. Daarnaast komt de bewindvoerder elke drie à vier maanden naar u toe voor een prettig gesprek aan huis.

Dat deze aanpak werkt, blijkt wel door het feit dat onze klanten Stichting Doe Mee(r) aanraden aan hulpzoekenden.

Onze bewindvoerders: behulpzaam, betrouwbaar en respectvol

Als onafhankelijke stichting willen wij u op een goede manier helpen en begeleiden. Daar selecteren we onze bewindvoerders ook op. We vinden het enorm belangrijk dat onze mensen ons motto uitstralen: Meer menselijkheid. Meer vertrouwen. Meer respect. Dit doen onze bewindvoerders onder andere door raadzame adviezen te geven die passen bij de situatie.

Daarnaast zijn onze bewindvoerders in het bezit van het diploma voor de Basisopleiding Beschermingsbewindvoering.

Budgetcoach in Almelo

Naast reguliere bewindvoering bestaat er ook vrijwillige bewindvoering in Almelo, beter bekend als budgetbeheer of inkomensbeheer. Deze vorm van financiële begeleiding is er voor mensen die wel begrijpen dat er rekeningen moeten worden betaald, maar dit vergeten te doen. Ook wanneer u gezondheidsproblemen heeft, kunt u budgetbeheer aanvragen.

Het doel van budgetbeheer is om uw geldzaken weer op orde te krijgen en de rekeningen die binnenkomen op tijd te betalen. Hierbij krijgt u de hulp van een eigen budgetcoach in Almelo. Budgetbeheer werkt verder hetzelfde als bewindvoering, dus er wordt gewerkt met een budgetplan en leefgeld.

Wat is het verschil tussen schuldhulpverlening en bewindvoering in Almelo?

Bij schuldhulpverlening gaat het om het oplossen van problematische schulden. Door middel van schuldbemiddeling of schuldsanering in Almelo probeert de schuldhulpverlener de schulden lager te krijgen. Met bewindvoering wordt bedoeld dat u de zorg voor uw geldzaken overlaat aan een bewindvoerder.

Schuldsanering in Almelo

Schuldsanering valt onder de WSNP, Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen. Het voornaamste doel van schuldsanering is voorkomen dat er nieuwe schulden worden gemaakt. Wanneer u gaat praten met een professional over uw financiële situatie kan dit voelen als een opluchting. Erover praten helpt echt, en is de eerste stap naar een betere financiële situatie. Schuldsanering in Almelo kan ook voor u een uitweg zijn.

Hoe zit het met de tarieven?

Het Ministerie van Justitie en Veiligheid bepaalt de tarieven voor bewindvoering. Dit zal gaan om de prijs voor het aanmeldgesprek en een vaste prijs per maand. Daarnaast dient u voor de aanvraag bij de kantonrechter te betalen: €79,00 aan de rechtbank. Wij begrijpen dat dit veel kosten kunnen zijn. Gelukkig krijgt u vaak van de gemeente een deel van de kosten terug. Dit geld komt uit het potje bijzondere bijstand.

Maak een afspraak voor een gratis kennismakingsgesprek

Onder bewind staan kan een uitweg zijn voor mensen die op het moment moeite hebben met het regelen van hun geldzaken. Herkent u zichzelf hierin? Vraag dan een gratis kennismakingsgesprek aan bij Stichting Doe Mee(r). Onze bewindvoering in Almelo kan u echt helpen.

U kunt contact met ons opnemen door het contactformulier in te vullen of een e-mail te sturen naar info@stichtingdoemeer.nl. Dan bellen wij u zo snel mogelijk terug. Wilt u ons liever zelf bellen? Dat mag uiteraard ook. Wij zijn elke werkdag van 09.00 tot 13.00 uur telefonisch bereikbaar op 085 – 48 309 84.