Bewindvoering in Rijssen

Hebt u behoefte aan hulp op het gebied van bewindvoering in Rijssen? Wij staan klaar voor mensen met geestelijke of lichamelijke problemen die niet (meer) zelf hun financiën kunnen regelen. Als u op dit gebied advies zoekt voor uzelf of een ander, kunt u terecht bij Stichting Doe Mee(r). Wij bieden u hulp en bezoeken u graag in uw gemeente Rijssen-Holten.

Wij staan voor u klaar om uw financiën op professionele wijze te beheren zodat u uit de problemen komt. Tevens kunnen wij u helpen als u in de problemen dreigt te komen met uw financiën. Bij ons draait alles om u, een aanpak die wordt geroemd in Twente. Onze werkwijze is altijd op een eerlijke, open en vakkundige manier. Wij kunnen u helpen met curatele, mentorschap, levensexecuteur en beschermingsbewind.

Neem contact op Bewindvoering aanvragen

Stichting Doe Mee(r) | Bewindbureau in Rijssen

• Wij bieden altijd een luisterend oor;
  • U krijgt goede adviezen;
  • Meer dan enkel bewindvoering.

Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek. Wij gaan graag met u kijken wat wij voor u kunnen betekenen. Vul het contactformulier in of bel naar 085 – 48 309 84.

Welke hulp is er voor u?

Sowieso vindt u bij ons hulp in de vorm van bewindvoering: dus hulp om uw geldzaken weer op orde te krijgen. Daarnaast klopt u bij ons ook aan voor hulp bij zorgbeslissingen. Of andere beslissingen, als u die zelf niet meer (goed) kunt nemen. Dit noemen we curatele, mentorschap en levensexecuteur. Ervaar hoe we u prettig, persoonlijk en professioneel weer uit de zorgen helpen.

Het aanvragen van beschermingsbewind

U kunt beschermingsbewind aanvragen via de kantonrechter. Deze zal u het bewind toewijzen. Als bewindvoerder kunt u zelf iemand kiezen. Dit mag ook een familielid of vriend zijn. Let er echter wel op dat u altijd iemand kiest die u vertrouwd. Deze persoon ziet namelijk al uw bezittingen en financiën. Wij raden daarom aan om te kiezen voor een professionele bewindvoerder. Wij bieden passende hulp als het hier om gaat en werken op een open, eerlijke en vakkundige manier.

Neem contact op Bewindvoering aanvragen

Veel gestelde vragen

Waarvoor kan ik bij Stichting Doe Mee(r) terecht?

Stichting Doe Mee(r) is er voor hen die schulden hebben, in de war zijn geraakt of al een tijdje niet voor zichzelf kunnen zorgen. Zo kunt u bij ons terecht voor
beschermingsbewind, mentorschap, curatele en fungeren we ook graag als uw levensexecuteur. U vindt bij ons de hulp die u nodig hebt en meer. We doen graag meer voor u, zodat u weer meedoet. We helpen u graag.

Wat is beschermingsbewind?

Beschermingsbewind biedt hulp bij geldzaken wanneer het zelf niet meer lukt. Bijvoorbeeld in situaties waarin u uw geldzaken niet meer goed kunt regelen, ziek of oud bent. Wij regelen graag uw geldzaken, zodat u hier zelf geen omkijken meer naar hebt. Dat doen we in volledig vertrouwen. We kijken onder andere mee met het loon dat u ontvangt, maar ook met uw eventuele uitkering, een koophuis, erfenis die u krijgt of schulden die u hebt. Neem gerust contact op als u eens wilt praten over uw situatie.

Wat houdt mentorschap in?

Mentorschap biedt uitkomst bij zorgzaken wanneer het u zelf niet meer lukt. Bijvoorbeeld omdat het u niet meer lukt om voor uzelf op te komen, of te beslissen welke zorg u nodig heeft. Wij van Stichting Doe Mee(r) zijn graag uw mentor, zodat we u met allerlei zaken kunnen helpen. We nemen beslissingen over de zorg en de verpleging die u nodig heeft. Neem contact op, we leggen graag uit wat u van ons kunt verwachten.

Wat doet een curator?

Een curator van Stichting Doe Meer(r) biedt hulp bij geld- en andere zaken aan hen bij wie het zelf niet meer lukt. Bijvoorbeeld wanneer u verslaafd of geestelijk ziek bent. In dat geval nemen wij de beslissingen voor u die u zelf niet meer kunt nemen, of wanneer u zelf niet meer goed ziet wat het gevolg is van de dingen die u doet. Als curator regelen wij uw geldzaken, nemen we persoonlijke beslissingen voor u en regelen we zorg, verpleging en begeleiding voor u.

Wat kunnen we als levensexecuteur voor u betekenen?

Wij zijn graag uw levensexecuteur als het u niet meer lukt om beslissingen te nemen. We begrijpen dat u liever niet nadenkt over een scenario waarin u in de war raakt of een ongeluk krijgt, waardoor het lastig wordt om zelf beslissingen te nemen. Dan moet iemand beslissingen voor u nemen, maar wat als niemand weet wat uw wensen zijn? Wees dit een stap voor door Stichting Doe Mee(r) te kiezen als uw levensexecuteur, maak afspraken en houd regie over uw leven.

Inzicht in uw administratie

Als u het bewind over laat aan ons, zorgen wij dat uw administratie altijd open en inzichtelijk is voor u. Alles wordt netjes bijgehouden en is op elk moment van de dag inzichtelijk. U kunt ons dus controleren en op deze manier er op vertrouwen dat uw geldzaken eerlijk geregeld worden. Daar de bewindvoering via de wet gaat, zullen wij u helpen de controle en administratie van uw geldzaken te regelen. Daarnaast sluiten wij nieuwe contracten af en regelen we de erfenis. De rechter zal jaarlijks controleren of de administratie klopt.

Schakel ons in als bewindbureau in Rijssen

Neem direct contact met ons op als u ons in wilt schakelen voor uw financiën. Het eerste gesprek is altijd vrijblijvend. Onze begeleiding is altijd precies wat u nodig hebt en niet meer of minder. Neem contact op via het contactformulier of bel naar 085 – 48 309 84. U kunt ook bij ons terecht voor bewindvoering in EnschedeOldenzaal en Haaksbergen.

Bewindvoering aanvragen