Bewindvoering in Rijssen

Hebt u behoefte aan bewindvoering in Rijssen? Het kan zijn dat u door ziekte, een handicap, grote schulden of andere omstandigheden uw eigen financiën niet meer kunt regelen. Als u op dit gebied advies zoekt voor uzelf of een ander, kunt u terecht bij Stichting Doe Mee(r). Wij bieden u hulp en bezoeken u graag in uw gemeente Rijssen-Holten.

Wij staan voor u klaar om uw financiën op professionele wijze te beheren zodat u uit de problemen komt. Tevens kunnen wij u helpen als u in de problemen dreigt te komen met uw financiën.

Neem contact op Bewindvoering aanvragen

Stichting Doe Mee(r) | Bewindbureau in Rijssen

• Wij bieden altijd een luisterend oor;
  • U krijgt goede adviezen;
  • Meer dan enkel bewindvoering.

Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek. Wij gaan graag met u kijken wat wij voor u kunnen betekenen. Vul het contactformulier in of bel naar 085 – 48 309 84.

Welke hulp is er voor u?

Sowieso vindt u bij ons hulp in de vorm van bewindvoering: dus hulp om uw geldzaken weer op orde te krijgen. Daarnaast klopt u bij ons ook aan voor hulp bij zorgbeslissingen. Of andere beslissingen, als u die zelf niet meer (goed) kunt nemen. Dit noemen we curatele, mentorschap en levensexecuteur. Ervaar hoe we u prettig, persoonlijk en professioneel weer uit de zorgen helpen.

Het aanvragen van beschermingsbewind

U kunt beschermingsbewind aanvragen via de kantonrechter. Deze zal u het bewind toewijzen. Als bewindvoerder kunt u zelf iemand kiezen. Dit mag ook een familielid of vriend zijn. Let er echter wel op dat u altijd iemand kiest die u vertrouwd. Deze persoon ziet namelijk al uw bezittingen en financiën. Wij raden daarom aan om te kiezen voor een professionele bewindvoerder. Als bewindbureau in Rijssen zijn wij daar de uitgekozen partij voor.

Neem contact op Bewindvoering aanvragen

Veel gestelde vragen

Wat is bewindvoering?

Bewindvoering of beschermingsbewind betekent dat u de zorg voor uw geld en spullen overlaat aan een bewindvoerder. Wanneer u dat doet? Meestal als u zelf niet meer verantwoordelijk kunt zijn. Bijvoorbeeld omdat uw lijf of uw geheugen niet meer meewerken. Er zit wel een nadeel aan beschermingsbewind. De rechter beperkt namelijk uw rechten. U hebt dan bijvoorbeeld akkoord nodig van uw bewindvoerder als u een hypotheek of telefoonabonnement wilt afsluiten.

Wilt u meer informatie? Neem dan eenvoudig contact met ons op of bekijk onze website.

Wie kan bewindvoerder in Rijssen zijn?

Van de rechter mag u zelf iemand voorstellen als bewindvoerder. Zoals een familielid of vriend. Maar… er komt veel kijken bij bewindvoering. Woont u in Hengelo of omgeving? Praat dan eens met Stichting Doe Mee(r) en ervaar dat u uw spullen met een gerust hart aan ons als bewindvoerder kunt toevertrouwen.

Verschil tussen familie en ons als bewindvoerder
Bij bewindvoering door uw familie of door ons, gelden dezelfde regels. Het grootste verschil met ons als professionele bewindvoerder? Wij hebben veel meer kennis van geldzaken en van de wet. En we hebben volop ervaring. U krijgt hierdoor hulp die veel verder gaat dan de wet van beschermingsbewind vraagt. Logisch dat we Doe Mee(r) heten.

Sterke professionals staan voor u klaar
Bij ons vindt u professionele bewindvoerders, goed opgeleid voor dit werk. Zij haalden hun diploma voor hbo of universiteit én voor de Basisopleiding Beschermingsbewind. Naast de diploma’s selecteren we ze op 4 andere punten:

Zijn ze integer?
Voelen ze zich verantwoordelijk?
Zijn ze zorgvuldig?
Kennen ze de wet goed?
Pas als alles klopt, gaan zij voor u aan de slag.

Waar kan ik een professionele bewindvoering in Rijssen vinden?

Vanuit de Rijssen of omgeving met een professionele bewindvoerder. Omdat we in de buurt zitten, komen we graag bij u thuis. Dat geeft vertrouwen. En scheelt u in reiskosten en reistijd. Ervaar bovendien dat we er als bewindvoerder helemaal voor u zijn, want omdat we een stichting zijn, draait het hier echt helemaal om u. Dat geldt voor ons beschermingsbewind én voor onze hulp mecuratelementorschap en levensexecutele.

Ben ik goed beschermd?

Beschermingsbewind werkt volgens regels uit de wet. Daarom wijst de kantonrechter ons officieel aan als bewindvoerder. In zo’n bewindvoeringstraject hebt u daarna rechten en plichten. Wij als bewindvoerder ook. Zijn wij het niet eens met elkaar? Dan beslissen wij. Vindt u dat wij ons werk niet goed doen? Dan mag u de rechter altijd vragen om ons te ontslaan. Gelukkig bent u bij beschermingsbewind dus goed beschermd.

Meer weten over ons als bewindvoerder?

Bekijk hoe we u helpen. Of maak gratis en vrijblijvend een afspraak.

Inzicht in uw administratie

Als u het bewind over laat aan ons, zorgen wij dat uw administratie altijd open en inzichtelijk is voor u. Alles wordt netjes bijgehouden en is op elk moment van de dag inzichtelijk. U kunt ons dus controleren en op deze manier er op vertrouwen dat uw geldzaken eerlijk geregeld worden. Daar de bewindvoering via de wet gaat, zullen wij u helpen de controle en administratie van uw geldzaken te regelen. Daarnaast sluiten wij nieuwe contracten af en regelen we de erfenis. De rechter zal jaarlijks controleren of de administratie klopt.

Schakel ons in als bewindbureau in Rijssen

Neem direct contact met ons op als u ons in wilt schakelen voor uw financiën. Het eerste gesprek is altijd vrijblijvend. Onze begeleiding is altijd precies wat u nodig hebt en niet meer of minder. Neem contact op via het contactformulier of bel naar 085 – 48 309 84. U kunt ook bij ons terecht voor bewindvoering in EnschedeOldenzaal en Haaksbergen.

Bewindvoering aanvragen