OP 17 APRIL (TWEEDE PAASDAG) EN OP 27 APRIL (KONINGSDAG) ZIJN WIJ GESLOTEN.

Vrijwillige bewindvoering.

Stichting Doe Mee(r) - Bewindvoering / Vrijwillige bewindvoering

Vrijwillige bewindvoering

Dit noemen we geen vrijwillige bewindvoering maar budgetbeheer. Budgetbeheer is voor u een goede oplossing als u weet en begrijpt dat uw rekeningen moeten worden betaald, maar dat u dat bijvoorbeeld vergeet. Of u betaalt teveel andere rekeningen waardoor te weinig geld overblijft om uw vaste lasten (huur, zorgverzekering e.d.) nog te kunnen betalen. Maar ook gezondheidsredenen kunnen een rol spelen.

Budgetbeheer is ook een goede oplossing als u uw financiën niet meer op orde kunt krijgen en/of er sprake is van schulden. Soms stelt een schuldeiser daarom budgetbeheer als voorwaarde. Met budgetbeheer kunt u er weer voor zorgen dat uw vaste lasten op tijd worden betaald. Wij proberen uw betalingsachterstanden en schulden af te lossen en ervoor te zorgen dat er geen nieuwe bij komen.

Wilt u, nadat u de informatie van ons heeft ontvangen, dat Stichting Doe Mee(r) u gaat helpen met het beheer van uw financiën dan volgt er een intakegesprek. Doel van dit gesprek is inzicht te krijgen in uw financiële situatie en deze in kaart te brengen. Uit deze inventarisatie blijkt direct hoe uw financiële situatie eruitziet, of deze in balans is en of er aanpassingen moeten plaatsvinden in het bestedingspatroon. U krijgt van ons een budgetplan. Dit is een overzicht van uw maandelijkse inkomsten, uitgaven en (eventuele) schulden. In dit budgetplan staat precies wat wij iedere maand van uw inkomen gaan betalen en aan wie, hoe groot het vrij te besteden bedrag is en hoeveel geld wij voor u reserveren.

Een van onze medewerkers spreken?

Wij bellen u graag om al uw vragen te beantwoorden. Vul hieronder uw naam en telefoonnummmer in en wij bellen u terug.