Bewindvoering in Hengelo

Bewindvoering in Hengelo van Stichting Doe Mee(r) helpt u met uw geldzorgen. Lukt opkomen voor uw geldzaken niet meer, omdat u vanwege ernstige tegenslag uw financiën niet op orde kunt houden? Dit kan ook betrekking hebben op een familielid of een persoon die aan uw zorg is toevertrouwd.

Wat de reden ook is: wij bieden graag onze hulp aan. Lees verder en kom te weten wat wij voor u kunnen betekenen.

Neem contact op Hulp aanvragen

Ontdek wat wij van Stichting Doe Mee(r) voor uw financiële situatie kunnen doen, zodat u weer meedoet. Neem contact met ons op. Wij zijn elke werkdag van 09.00 tot 13.00 uur telefonisch bereikbaar op 085 – 48 309 84. Of vul ons contactformulier in.

Eerlijke bewindvoering in Hengelo

• Biedt een luisterend oor;
  • Goede adviezen;
  • Meer dan alleen bewindvoering in Hengelo;
  • Beschermingsbewind, levensexecuteur, mentorschap, curator;
  • Gedreven, betrokken en daadkrachtige bewindvoerder in Hengelo;
  • Wij staan voor: goed, snel, eerlijk en zelfstandig.

Bewindvoering aanvragen in Hengelo

Als u bewindvoering wilt aanvragen in Hengelo dient u eerst een bewindvoerder te vinden. Dat kan een familielid zijn, maar ook een professionele bewindvoerder van Stichting Doe Mee(r). Wanneer u voor ons kiest, zullen wij u helpen met de aanvraag bij de kantonrechter.

Neem contact op Hulp aanvragen

Wat zeggen onze cliënten over ons?

Zaken worden goed geregeld

Zeer positief , ik ben zo blij dat ik nou bij jullie ben
Erg tevreden en zeer aardige mensen 👍.
Zaken worden goed geregeld.

mevr. A. Gaasbeek, review via Google

Er wordt fijn meegedacht

Ik heb het als super ervaren bij dit kantoor !

5 en half jaar terug heb ik me aangemeld.
Heb aangegeven niet in een traject tewillen maar alles af wilde betalen.
En dit hebben we dan ook zo gedaan !

Fijne mensen die altijd met je mee denken.
Hebben alles geregeld voor zowel mij als mijn kinderen

En dank zij hun mag ik zeggen dat ik schuldenvrij ben !
Dank je wel ben jullie eeuwig dankbaar .

mevr. N. Leufgen, review via Google

Super tevreden

100 % tevreden met deze organisatie leuke mensen en 100% tevredenheid

dhr. L. Anderson, review via Google

Beschermingsbewind in Hengelo

Bij beschermingsbewind wordt uit bescherming het financiële management overgenomen van mensen die hun financiën niet meer zelf kunnen regelen. Deze situatie kan bijvoorbeeld ontstaan als er problematische schulden zijn opgebouwd.

Met onze bewindvoering in Hengelo proberen wij ervoor te zorgen dat het beheer van uw financiën weer goed wordt uitgevoerd. We controleren het geld dat u verdient en betalen daarmee zo goed mogelijk de rekeningen. Zo wordt er voor de langere termijn een professioneel beheer van de bezittingen en schulden opgezet.

We gaan meer zaken voor u regelen als u bij ons financiële hulp aanvraagt. Zo kunnen we namens u aangifte doen bij de Belastingdienst, een nieuwe bankrekening voor u aanvragen en zorgrekeningen inleveren bij uw zorgverzekeraar. Wist u dat u aanspraak kunt maken op meerdere toeslagen en verzekeringen? Ook kunt u bijzondere bijstand aanvragen bij uw gemeente. Wij helpen u graag met het aanvragen van deze zaken.

Het traject in beeld

Het traject voor bewindvoering in Hengelo bestaat uit de volgende stappen:

• Probleemanalyse: we bespreken uw financiën.
  • Aanvraag van beschermingsbewind bij de kantonrechter.
  • Toekenning van beschermingsbewind door de kantonrechter.
  • Uitvoering van beschermingsbewind door Stichting Doe Mee(r).

Wat doen wij precies?

Na de toekenning door de rechtbank kunnen we echt starten met het beschermingsbewind. Als eerste zetten wij de volgende zaken voor u op een rij:

• Kosten en rekeningen die u niet betaalde (uw schulden).
  • Loon of uitkering die u krijgt (inkomsten).
  • Wat u moet betalen aan vaste kosten (zoals gas, water, licht, huur).

Budgetcoach in Hengelo

Vervolgens leidt dit tot een overzicht (het budgetplan) met uw inkomsten en kosten per maand. In het budgetplan staat ook omschreven wat we elke maand van uw geld gaat betalen, hoeveel leefgeld u wekelijks van ons krijgt en hoeveel geld we voor u opzij leggen om te sparen. Onze budgetcoach in Hengelo leeft dit budgetoverzicht strak na.

Als u vrijwillige bewindvoering in Hengelo wilt aanvragen, heet dit budgetbeheer of inkomensbeheer. Budgetbeheer is er voor mensen die wel begrijpen dat de rekeningen moeten worden betaald, maar dat vaak vergeten. Ook mensen met gezondheidsproblemen kunnen voor budgetbeheer kiezen. Samen met uw eigen budgetcoach in Hengelo gaat u aan de slag om uw geldzaken weer op orde te krijgen.

Schuldsanering in Hengelo

Heeft u hulp nodig bij uw schulden? U kunt schuldsanering in Hengelo aanvragen. Schuldsanering valt onder de WSNP: Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen. We begrijpen dat u zich misschien schaamt voor uw financiële situatie. Erover praten met een professional kan u echt verder helpen. Meer informatie ontvangen over schuldsanering in Hengelo van Stichting Doe Mee(r)? Neem dan gerust contact met ons op.

Onze verrassende andere aanpak

Wanneer u ons wilt inschakelen als bewindvoerder in Hengelo komen we graag bij uw thuis langs voor een gratis gesprek. Wij hanteren een andere aanpak dan andere bewindvoerders in de regio Twente.

Zo besteden we meer tijd en aandacht aan onze cliënten, zijn wij beter bereikbaar en brengen we elke drie à vier maanden een bezoek aan u. Maar het belangrijkste vinden wij dat onze stichting wordt aangeraden door onze cliënten. Zij voelen zich zo goed geholpen door ons, dat maakt ons trots.

Mentorschap in Hengelo

Wij bieden ook mentorschap aan in Hengelo. Als mentor nemen we samen met u beslissingen over de zorg en verpleging die u nodig heeft. Wij komen voor u op en zorgen ervoor dat uw wensen worden gerespecteerd. Dit is wat wij als mentor voor u doen:

• Uw wensen naleven
  • Zorgadvies geven en uit uw naam beslissen
  • Uw vertrouwenspersoon zijn en een luisterend oor bieden
  • Zorginstanties en -verzekeraars controleren
  • Uw familie bijpraten

Wat kost bewindvoering in Hengelo?

De kosten voor bewindvoering in Hengelo hangt af van het Ministerie van Justitie. De minister beslist namelijk over de prijs. Het ministerie stelt een vast bedrag vast voor het aanmeldgesprek en een vaste prijs per maand. Wanneer u in aanmerking komt voor bijzondere bijstand bij uw gemeente hoeft u niets mee te betalen. Indien gewenst zoeken wij graag voor u uit of de kosten vergoed kunnen worden.

Bewindvoering voor heel Overijssel

Als onafhankelijke stichting helpen we mensen en hun ouders, voogden of begeleiders op het gebied van bewindvoering, curatele, mentorschap, schuldsanering, budgetbeheer en beschermingsbewind. U vindt ons kantoor en onze professionele bewindvoerders in Hengelo. Wij verzorgen ook bewindvoering in de rest van Twente en Overijssel: Almelo, Haaksbergen, Enschede, Oldenzaal en Nijverdal. Dus mocht u iemand kennen uit een van deze steden en diegene heeft een bewindvoerder nodig in Overijssel, bij ons is iedereen uit Twente welkom.

Bewindvoering in Hengelo aanvragen?

Om bewindvoering in Hengelo aan te vragen moet u een verzoekschrift bij de kantonrechter indienen. Ook wij kunnen dat voor u doen, zelfs als wij niet uw bewindvoerder zijn. Bent u geïnteresseerd in een gratis kennismakingsgesprek? Maak dan een afspraak met ons.

Heeft u vragen voor ons of wilt u meer weten? Neem dan gerust contact met ons op. Wij zijn dagelijks bereikbaar van 09.00 uur tot 13.00 uur via 085 – 48 309 84. U mag ook een e-mail sturen naar info@stichtingdoemeer.nl. Of vul ons contactformulier in als u liever teruggebeld wilt worden.